جذب بیش از ۱۸ هزار دانش آموز در کلاس های تثبیت یادگیری

جذب بیش از ۱۸ هزار دانش آموز در کلاس های تثبیت یادگیری

میهن نیوز_مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت:در دوسال گذشته ویروس کرونا باعث شد بسیاری از دانش آموزان در یادگیری دروس با مشکلاتی مواجه شوند که در این خصوص برای کلاس های جبرانی تاکنون ۱۸هزار دانش آموز جذب شده است.
علی اسماعیلی در دومین جلسه شورای آموزش و پرورش استان زنجان اظهار با تاکید بر اینکه برای ارتقای سطح سواد دانش آموزانی که در زمان کرونا متضرر شده اند برنامه‌هایی تدوین شده افزود:در این زمینه برنامه‌های خاصی برای دانش آموزان هدف و دروس هدف تدوین شده که در دوره ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم اجرایی خواهد شد.
کوی ادامه داد: در دوره ابتدایی از هفته گذشته بیش از ۱۵ هزار دانش آموز جذب کلاسهای یادگیری  مجدد شده اند.
اسماعیلی با اشاره به اینکه در جذب دانش آموزان رتبه دوم کشور از آن استان زنجان است تصریح کرد: در این زمینه توانسته ایم با برنامه های خاصی دانش آموزان را جذب نمایم که بازدیدهای میدانی نیز نشان می دهد در این زمینه فعالیت ها آغاز شده و پیش بینی می گردد بیش از ۱۸ هزار نفر جذب کلاس های جبرانی شوند که نشان از جذب ۸۰ درصدی در زمان حاضر دارد.
وی گفت: ۵۱۴ پایگاه برای بازماندگان از یادگیری تشکیل شده است که در کنار تحصیل فعالیت های مکمل و جذاب نیز برای آنها برگزار خواهد شد.
مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان اضافه کرد: در این زمینه برای دوره های اول و دوم متوسطه  پیش‌بینی شده که حدود ۲۰ هزار دانش آموز جذب این برنامه ها گردند و برای اجرای این برنامه‌ها ۳۶ ساعت آموزشی در نظر گرفته شده که در حال جذب دانش آموزان هستیم و در مدت ۱۰ روز آینده کلاس ها برگزار خواهد شد.
وی یادآور شد: همچنین در تابستان امسال در راستای توسعه عدالت تربیتی و آموزشی ، کانون تربیتی سیار با مربیان آموزشی به ۳۰ تا ۴۰ نقطه مناطق حاشیه و محروم شهر و استان اعزام خواهند شد
اسماعیلی با اشاره به برنامه های اجتماعی نیز تصریح کرد: برای تقویت یادگیری مهارت زندگی و محیط زیستی  دانش آموزان در مدارس  نیز برنامه های نوین شده چراکه بخش عمده ای از فعالیت های دانش آموزان در بستر کاغذ و لوازم التحریر است به همین دلیل برای ایجاد انگیزه و صرفه جویی در مصرف کاغذ چالشی راه اندازی شده که دانش آموزان کاغذهای باطله خود را در اختیار مدرسه قرار دهند که از محل فروش کاغذ های باطله برای زیباسازی محیط مدارس استفاده خواهد شد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان در ادامه به فعالیت های تابستانی اشاره کرد و گفت: استان زنجان به عنوان دبیرخانه فعالیت های تابستانی کشور انتخاب شد که دانش آموزان در این فعالیت‌ها شرکت موثری دارند و تا امروز بیش از هزار دانش‌آموز  جذب شده و برای آنها برنامه‌های خاصی در نظر گرفته شده است.
مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان تاکید کرد:شورای آموزش و پرورش برای معلمان و  همکاران اداری از اهمیت ویژه ای برخوردار است چرا که می توانیم مشکلات دانش آموزان را در حوزه تعلیم و تربیت بررسی نموده و در حد توان برای رفع این مشکلات قدم برداریم.

وی افزود: در این موضوع سومین استان کشور در بحث جذب دانش‌آموزان هستیم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان در ادامه با اشاره به اختصاص سالن‌های ورزشی به خانواده‌ها و دانش‌آموزان برای انجام برنامه‌های شاد و مفرح ورزشی، بیان کرد: سالن‌هایی در سطح استان در دو گروه مادران، دختران، پدران و پسران مشخص شده تا خانواده همراه با فرزند بتواند به فعالیت‌های سلامت ورزشی بپردازد.
وی با اشاره به گزارش روند اجرایی پروژه‌های فضای آموزشی در سطح استان زنجان، خاطرنشان کرد: در مجموع ۱۰۷ پروژه در حال اجراست که اغلب پیشرفت فیزیکی ۷۰ تا ۸۰ درصدی دارند و تعدادی از پروژه‌های ساخت مدارس در شهرستان‌ها تا مهرماه امسال‌ به بهره‌برداری خواهد رسید و برای سال تحصیلی جدید قابل استفاده است.
وی با اشاره به انعقاد بیمه تکمیلی کارکنان فرهنگیان، اظهار کرد: طی جلسات گذشته توانستیم با بیمه دانا برای پوشش بیمه تکمیلی کارکنان فرهنگیان قراردادی منعقد کنیم که فضای خوبی را برای خدمات درمانی و پزشکی فرهنگیان فراهم می‌کند.
اسماعیلی با اشاره به طرح توسعه سنواتی آموزش و پرورش استان، گفت: امسال با توجه به افزایش کلاس‌های آموزشی در سال تحصیلی جدید و کاهش تراکم کلاس‌ها، به افزایش نیروی آموزشی متخصص در آموزش و پرورش نیازمندیم و این افزایش جذب نیرو در دانشگاه فرهنگیان نیز انجام خواهد شد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به «طرح مزرعه تابستانی من» که توسط آموزش و پرورش استان اجرا می‌شود، اظهار کرد: در این طرح، مزرعه اختصاصی با توجه به زیست‌بوم منطقه هدف در اختیار دانش‌آموزان آن منطقه قرار می‌گیرد و مختص دانش‌آموزان روستایی در راستای آموزش نکات کشت و کشاورزی در قالب حداقل ۳۰ مزرعه با مشارکت ۲۱۰ دانش‌آموزدر مناطق چهارده‌گانه استان است.
اسماعیلی با اشاره به موضوع تداوم نهضت سوادآموزی در استان زنجان، افزود: در این زمینه برخی از مردم در سنین بالاتر مقاومت می‌کنند و تمایلی به سوادآموزی ندارند اما همکاران ما به صورت جدی پیگیر جذب این افراد هستند، البته خوشبختانه استان زنجان طبق آمار میانگین  کشوری در نرخ باسوادی افراد ۱۰ تا ۴۹ سال رتبه خوبی دارد.

Share this post