اجرای صحیح قانون و امانتداری مهمترین وظیفه مجریان انتخابات است

دکتر رفیعی

اجرای صحیح قانون و امانتداری مهمترین وظیفه مجریان انتخابات است

آوای میهن نیوز – رئیس ستاد انتخابات استان زنجان گفت: وظیفه اصلی مجریان انتخابات، اجرای صحیح قانون و امانتداری است و در این راستا دست اندرکاران باید همه توان و تلاش خود را برای برگزاری انتخابات سالم، قانونمند و باشکوه به کار گیرند.

ابوالفضل رفیعی شامگاه جمعه در جلسه ستاد انتخابات استان افزود: همه دستگاه‌ها براساس قانون، تلاش در میدان انتخابات را یک تکلیف بدانند تا مشارکتی که در کلام رهبر معظم انقلاب آمده، محقق شود.

وی با بیان اینکه زمان تبلیغات انتخابات برای داوطلبان از سوم تا ساعت ۸ صبح روز دهم اسفند ماه در نظر گرفته شده و هرگونه تبلیغات خارج از این زمانبندی ممنوع است، خطاب به مدیران تاکید کرد: طبق ماده ۷۴ قانون انتخابات؛ استفاده از امکانات و اموال دستگاه‌های قانون مدیریت خدمات کشوری برای فعالیت یا تبلیغات انتخاباتی غیر از موارد مجاز در این قانون، ممنوع است و مرتکب به مجازات جرم سوءاستفاده از اموال و امکانات دولتی محکوم می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت: تخلفات انتخاباتی در هر ۲ بخش داوطلبان و دستگاه ها توسط نهادهای نظارتی بررسی و پیگیری می‌شود.

وی به ثبت شعب اخذ رای در سامانه جامع انتخابات کشور اشاره کرد و افزود: فرمانداران باید تا یازدهم بهمن ماه اطلاعات مربوط به شعب اخذ رای حوزه های انتخابیه را در سامانه جامع انتخابات ثبت کنند.

رفیعی با بیان اینکه آموزش عوامل اجرایی از ماه های گذشته به صورت برنامه مشخص مورد توجه قرار گرفته است گفت: آموزش عوامل اجرایی در حوزه های انتخابیه در حال پیگیری است تا با افزایش مهارت و کارایی و رفع نقاط ضغف، اجرای انتخابات با کیفیت بالا رقم بخورد.

وی با بیان اینکه بررسی وضعیت آنتن دهی شعب اخذ رای با استفاده از دستگاه های احراز هویت برای برگزاری الکترونیکی انتخابات در حال انجام است افزود: تدارکات لازم برای اعزام شعب سیار به مناطق صعب العبور نیز در نظر گرفته شده است.

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با تاکید بر بهره گیری از ظرفیت جوانان به ویژه دانش آموزان رای اولی در امور اجرایی انتخابات و شعب اخذ رای گفت: حضور دانش آموزان و نسل جوان در امور اجرایی انتخابات در زمینه مشارکت حداکثری موثر خواهد بود.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری به طور همزمان در ۱۱ اسفند امسال برگزار می شود

Share this post