جهش تولید و فروش و ساخت داخل در ایران ترانسفو

جهش تولید و فروش و ساخت داخل در ایران ترانسفو

جهش تولید و فروش و ساخت داخل در ایران ترانسفو

گروه صنعتی ایران ترانسفو یکی از هفت شرکتی بود که چهارشنبه با افتخار در ارتباط تصویری با رهبر معظم انقلاب برای جهش تولید تجدید میثاق کرد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی (چهارشنبه) به مناسبت هفته‌ی کار و کارگر‌ و پیگیری تحقق شعار سال در ارتباط تصویری مستقیم با شرکت ایران ترانسفو کارگر و کارفرما را دو ستون اصلی رشد و پیشرفت اقتصادی خواندند وافزودند : شنیدن گزارشهای امیدبخش از تولید شیرین و جذاب است.

ایشان موضوع  ممنوعیت واردات  را به عنوان یکی از زمینه‌های جهش تولید اشاره و خاطرنشان کردند: ما با واردات مخالف نیستیم اما تأکید داریم محصولی که در کشور تولید می شود و یا امکان تولید دارد، وارد نشود.

رهبر معظم انقلاب حمایت از تولید و تولیدکننده را اصلی‌ترین وظیفه‌ی مسئولان دانستند و تأکید کردند: حمایت از تولید فقط به معنای تزریق نقدینگی نیست بلکه باید با برداشتن موانع، میدان را برای سرمایه‌گذار، صاحب فکر و تولیدکننده باز کرد.

مدیر عامل گروه صنعتی ایران ترانسفو نیز با بیان اینکه سربازان ولایت در عرصه مقاومت و رزم اقتصادی در این گروه صنعتی با حدود ۵ هزار نفر نیروی انسانی و  ۴۰۰۰۰ مگاولت آمپر ظرفیت تولید در سال  ، حدود ۸۵ درصد نیاز صنعت برق و سایر صنایع به انواع ترانسفورماتورهای توزیع، فوق توزیع و قدرت و نیز انواع راکتور و پست برق را تامین می کنند ادامه داد: این ظرفیت تولید تا پیروزی انقلاب ۱۰۰۰ مگاولت آمپر در سال بوده که اینک فقط در این گروه  با رشد ۴۰ برابری همراه شده و این حاکی از توسعه و بالندگی کم نظیر صنعت برق کشور است که باید سهم حمایتی این صنعت در قوانین بخشی و توسعه ای و در اعتبارات استانی و ملی و صندوق ذخیره ارزی دیده شود.

دکتر ظهیری تولید روغن ترانسفورماتورهای توزیع با میلیونها یورو صرفه جویی ارزی و بیش از ۴۰ درصد کاهش قیمت تمام شده  به دست متخصصان این شرکت با همکاری شرکتهای نفت و پالایش داخلی با مساعدت ستاد اقتصاد مقاومتی و وزیر معین استان و  حمایت ویژه وزارت نیرو و همکاری وزارت صمت در نهضت ساخت داخل از افتخارات این گروه صنعتی برشمرد و اظهار داشت علاوه براین در راستای نهضت ساخت داخل ،قطعاتی که داخلی سازی شده بعضا تا ۲۰۰ درصد نسبت به قیمت وارداتی کاهش قیمت داشته است.

وی افزود : درسال ۹۸ در نتیجه برنامه های راهبردی و توسعه ای و همکاریهای صادراتی  وزارت نیرو،  این گروه صنعتی حدود ۳۰۰ درصد رشد صادراتی و حدود ۱۰۰ درصد رشد فروش داخلی داشت.

مدیر عامل گروه صنعتی ایران ترانسفو اظهار داشت: در سال ۹۹ که سال جهش تولید میباشد علیرغم تنگناهای ناشی از رعایت پروتکلهای بهداشتی برای مقابله با شیوع کرونا که بسیار هم  مناسب رعایت شد،  شاهد رشد ۲۵ درصدی تولید در فروردین و ۳۱ درصدی در اردیبهشت ماه بودیم و به مدد الهی روند مثبت تولید و فروش و صادرات همچنان ادامه خواهد داشت.

دکتر ظهیری افزود: افتتاح دو خط جدید تولید شامل خط رنگ مکانیزه ترانسفورماتور و خط جدید برش عرضی و طولی برای تقویت سرعت و کیفیت ، تولید مقره های سیلیکونی برای جلوگیری از قطعی برق و مشکلات خاموشی در برابر گرد و غبار و رطوبت بالا برای اولین بار در کشور  را  از دیگر دستاوردهای مهندسان این شرکت عنوان کرد که در نیمه نخست امسال به بهره برداری خواهد رسید.

وی همچنین به آغاز طراحی و مهندسی فنی و اقتصادی تولید سیم لاکی خاص مصرف ترانسفورماتور در ایران ترانسفو اشاره کرد که میتواند به بهبود کیفیت و کاهش قیمت تامین منجر شود.

 مدیرعامل گروه صنعتی ایران ترانسفو در خصوص اشتغالزایی نیز به جذب ۳۰۰ کارگر در سال ۹۸ اشاره کرد وافزود: به برکت جهش تولیدی که در ترانسفو آغاز شده امسال هم فرآیند  جذب ۴۰۰ نفر نیروی جدید آغاز شده است

 

دکتر ظهیری با بیان اینکه علاوه بر جبهه تولید، این شرکت در عمل به مسئولیتهای اجتماعی خود نیز فعال بوده ، افزود:  در ایام مقابله با کرونا ویروس و سیل و مناسبات اجتماعی،  اقداماتی از قبیل کمک ۱۰ میلیارد ریالی به دانشگاه علوم پزشکی زنجان برای خرید ۴ دستگاه ونتیلاتور ، تهیه وتوزیع بیش از ۳۰۰۰ بسته مواد غذایی در قالب رزمایش کمک مومنانه ،  برگزاری کاروان شادی در نیمه شعبان امسال در محلات زنجان و مشارکت در ضد عفونی معابر زنجان انجام شده است.

وی بازسازی کامل ۱۲ واحد مسکونی در شهر سیل‌زده معمولان لرستان و احداث یک واحد مسکونی در زنجان ،اهدای کمک نقدی و ترانسفورماتور به ارزش تقریبی ۱۱ میلیارد ریال به مراکز دانشگاهی ، فرهنگی و اجتماعی را از دیگر  فعالیتهای خیرخواهانه این شرکت طی دوسال گذشته عنوان کرد.

مدیر عامل گروه صنعتی ایران ترانسفو در پایان با تاکید براینکه کار اقتصادی و تولید بدون چالش نیست  افزود: این گروه صنعتی از سالهای قبل گریبانگیر مشکلاتی بود که با مساعدت و اقدام شورای تامین استان ، سربازان  آقاامام زمان (عج) ، امام جمعه محترم زنجان ،استاندار زنجان و قوه قضائیه مرتفع گردید.

Share this post