زندانی سیاسی و امنیتی در زنجان نداریم

زندانی سیاسی و امنیتی در زنجان نداریم

مدیرکل زندان های استان زنجان گفت: در استان زنجان زندانی سیاسی و امنیتی نداریم .

حجت الاسلام بنیادی که به مناسبت هفته قوه قضاییه در جمع خبرنگاران سخن می گفت افزود: پس از آزادی نرگس محمدی تاکنون زندانی سیاسی و امنیتی در زنجان نداشتیم و زندان زنجان یکی از آرام ترین زندان های کشور محسوب می شود.
وی با تاکید بر اینکه در زندان زنجان نزاع دسته جمعی و دعوا های خشن وجود ندارد تاکید کرد: خوشبختانه به دلیل رصد های مختلف جرایم اینترنتی که منجر به کلاهبرداری شود در زندان زنجان وجود ندارد و تلفن های زندان نیز با اعلام اینکه از زندان تماس گرفته میشود هشداری است تا مخاطب بیرون از زندان متوجه تماس تلفنی زندانی شود.
مدیر کل زندانهای استان زنجان در ادامه با اشاره به اینکه بازداشت موقت بسیار کم شده است ادامه داد: با تاکید رئیس کل دادگستری استان اکثر پرونده ها تعیین تکلیف می‌شوند و دیگر در روزهای تعطیل و پنجشنبه ها بازداشت موقت نداریم.
وی تصریح کرد: زندانیان جرایم غیرعمد می توانند در بیرون از زندان با معرفی زندان مشغول به کار شوند و حقوق دریافت نمایند که در سال ۱۴۰۰ در پرداخت دستمزد به زندانیان رتبه چهارم کشور از آن زندان زنجان شد.
به گفته حجت‌الاسلام بنیادی کارفرمایانی که داخل زندان اشتغال ایجاد می کند از مالیات معاف هستند.
وی افزود همچنین افرادی که در داخل زندان کارآفرینی میکند میتواند وام کم بهره دریافت نمایند.
مدیر کل زندان های استان در ادامه به موضوع ورود مواد مخدر به داخل زندان اشاره کرد و گفت: با توجه به تبلیغات وسیع و مراقبت های حفاظتی از ورود مواد مخدر به زندان جلوگیری شده است اگرچه پیش از این مواد پرتابی به داخل زندان وجود داشت اما به دلیل نصب دوربین های حفاظتی اینگونه ورود ها به زندان به کمتر از یک درصد رسیده است که علاوه بر این موارد حفاظتی با بازرسی هایی که در ورودی زندان انجام میشود ورود مواد مخدر به زندان به صفر رسیده است

 

Share this post