خبرنگاران زمینه رشد و ارتقاء سطح دانش مردم را فراهم می‌کنند

خبرنگاران زمینه رشد و ارتقاء سطح دانش مردم را فراهم می‌کنند

میهن نیوز- مدیر کل زندان‌های استان زنجان گفت: خبرنگاران زمینه رشد  و تعالی دانش و ارتقاء سطح علمی مردم در حوزه‌های مختلف را فراهم می‌کنند.

حجت الاسلام بنیادی که به مناسبت روز خبرنگار  درجمع خبرنگاران سخن می‌گفت افزود: خبرنگاران توانسته اند در زمینه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و… با تلاش‌های خود در راستای حق گویی و نوشتن حقایق سطح دانش و اطلاعات جامعه و مردم را افزایش دهند که  سازمان زندانها در این خصوص با خبرنگاران متعهد و دلسوز این حوزه توانسته با همکاری و همراهی موفق عمل نماید.

 این مسئول ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید صارمی و تبریک روز خبرنگار تصریح کرد: خبرنگاران با ظرافت خاصی جان کلام را منتشر می‌کنند و امید به آینده از اهداف شغل خبرنگاریست که جای تقدیر و تشکر دارد.

وی با اشاره به اینکه اداره کل زندان‌های استان زنجان توانسته در زمینه‌های مختلف رشد خوبی داشته باشد تاکید کرد: دستاوردهای محقق شده با همکاری حوزه قضایی و دستگاه‌های دولتی از جمله شخص آقای دکتر افشارچی استاندار زنجان محقق شده که از همین تریبون از ایشان و مجموعه استانداری تقدیر و تشکر می‌نمایم.

 

 

مدیر کل زندان‌های استان زنجان سپس به تخصیص ۳۵ هکتار زمین برای انتقال زندان از شهر زنجان اشاره کرد و گفت: انتقال زندان از شهر جزو مصوبات ریاست جمهوری بود که با پیگیری‌های همکاران ۳۵ هکتار زمین در خارج از شهر به این موضوع  اختصاص داده شد که در حال انجام طرح مطالعاتی آن هستیم و زندان فعلی نیز مولدسازی خواهد شد تا با فروش زمین زندان فعلی بتوانیم زندان جدیدی در خارج از شهر احداث نماییم.

حجت الاسلام بنیادی افزود: در زمان حاضر بودجه‌ای برای بازداشتگاه موقت در زمینی به مساحت ۵۸۰۰ متر در نظر گرفته شده  که در محل جدید زندان ساخته خواهد شد، چرا که معتقدیم برای حفظ و حرمت بازداشت شدگان باید مکانی جدای از مکان زندان ساخته شود تا شأنیت افراد حفظ گردد.

 وی در بخش دیگری از سخنان خود کسب مقام اول توسط روابط عمومی زندان‌های استان را همکاری رسانه‌ها و خبرنگاران اعلام و اظهار کرد: در سال گذشته روابط عمومی اداره کل زندان‌های استان توانست در بین تمام استان‌ها رتبه نخست را به دست آورد.

مدیر کل زندان‌های استان زنجان ادامه داد: در راستای اشتغال زندانیان نیز در برخی از شرکت‌ها تفاهمنامه منعقد کرده‌ایم تا زندانی پس از آزادی بتواند به راحتی در شرکت‌های مشخص شده مشغول به کار شود،لذا معتقدیم بحث اشتغال در این مورد بسیار موثر است.

 وی سپس به پابند الکترونیکی اشاره کرد و گفت: در این زمینه نیز سال گذشته استان زنجان جزو سه استان برتر کشور در زمینه استفاده از پابند الکترونیکی بود.

حجت الاسلام بنیادی استفاده از پابند الکترونیکی را نوعی زندان مجازی دانست و افزود: استفاده از پابند الکترونیکی از تاکیدات رئیس قوه قضایی است که در این خصوص ۵۵۷  نفر از زندانیان توانستند از پابند استفاده نمایند.

وی همچنین تاثیر رسانه‌ها در جمع آوری کمک به آزادی زندانیان جرایم غیر نقدی را موثر دانست و ادامه داد: در سال جاری کمک ۱۱ میلیاردی مردم باعث آزادی بسیاری از زندانیان جرایم غیر عمد و مالی بود که این زندانیان توانستند در مناسبت‌های مختلف به آغوش خانواده خود بازگردند.

 گفتنی است در پایان این جلسه  از تعدادی از خبرنگاران فعال حوزه زندانبه نمایندگی از خبرنگاران با اهدای لوح یادبود تجلیل به عمل آمد.

 

Share this post