۱۵ هزار خانوار دارای سرپرست زن تحت حمایت کمیته امداد هستند

۱۵ هزار خانوار دارای سرپرست زن تحت حمایت کمیته امداد هستند

آوای میهن نیوز- بر اساس آمارهای موجود، ۱۵ هزار و ۶۰۴ خانوار دارای سرپرست زن تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان هستند.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان بابیان اینکه در حال حاضر قریب به ۲۹ هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان هستند، گفت: ۴۵ درصد از خانوارهای عزیز تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند.

روح اله صالحی،  با اشاره به اینکه بر اساس آمارهای موجود ۴۵ درصد آمار اعلام شده شامل ۱۹ هزار و ۶۰۴ خانوار است، اضافه کرد: راهبرد اصلی کمیته امداد در حمایت از این گروه مددجویی توانمندسازی و ایجاد درآمد باثبات برای آنهاست.

او گفت: واریز حق بیمه تأمین اجتماعی زنان سرپرست خانوار و مجریان طرح های اشتغال سرمایه گذاری برای آینده این خانواده ها بوده و تلاش می کنیم با تقویت این خدمات فرآیند خدمت رسانی تا رسیدن این عزیزان به توانمندی  با رویکرد توانمندسازی به صورت هدفمندی استمرار می یابد.

صالحی،  تصریح کرد: زنان سرپرست خانوار تحت حمایت این نهاد در صورت اجرای طرح‌‎های اشتغال با پرداخت حداقل ۱۰ سال حق بیمه، درگروه مستمری بگیران قرار خواهند گرفت.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان همچنین از غربالگری سلامت زنان سرپرست خانوار تحت حمایت این نهاد خبر داد و افزود: این اقدامات در قالب غربالگری پیشگیری از سرطان، رفع سوء تغذیه مادران باردار، ارائه خدمات دندانپزشکی و بینایی سنجی و … ارائه می‌شود.

Share this post