جمهوری اسلامی با مردم‌سالاری دینی آغاز شد و به تثبیت رسید

جمهوری اسلامی با مردم‌سالاری دینی آغاز شد و به تثبیت رسید

میهن نیوز_ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) گفتمان جدیدی را در کشور و دنیا ایجاد کرد، گفت: مردم سالاری حرف تازه انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین احمدی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امام خمینی (ره) در عصر به حاشیه راندن دین و منزوی شدن دین، پیامبرگونه در مقابل استکبار جهانی و بلوک شرق و غرب ایستاد و انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند.
وی ابراز کرد: در قالب انقلاب اسلامی یک روش و منش نو در حوزه سیاست‌ ورزی و یک حرف بدیع در حوزه گفتمان‌سازی برای مردم ایران، همه مسلمانان و تمام ملت‌های آزادی‌خواه دنیا به ارمغان داشت که این حرف نو نه وام گرفته از نحله‌های رایج دنیا بود و نه خوانشی از فرقه‌های اسلامی با نگاه‌های سفت و سخت که نمونه آن را در عصر حاضر نیز می‌بینیم.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان ادامه داد: مکتب امام خمینی (ره) از یک طرف به جریان غربگرا و مدرنیته طعنه زد و از طرف دیگر جریان تحجر را که قادر به حل و فصل مسائل عصر جدید نبود، به چالش کشید و دوران جدیدی برای اسلام و بشریت رقم زد.
وی با اشاره به اینکه حرف تازه امام خمینی (ره) بسیار پرمغز و پرمفهوم، عمیق و راهبردی است، بیان کرد: با گذشت بیش از ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی هنوز هم فهم حقیقت مکتب امام راحل آنطور که شایسته است برای ما اتفاق نیفتاده است.
این استاد حوزه یادآور شد: امام خمینی (ره) در گفتمان تازه خود، مردم‌سالاری دینی را در قالب جمهوری اسلامی نه یک کلمه بیشتر و نه یک کلمه کمتر مشق کرد و مردم نیز به واسطه اعتماد به رهبر کبیر انقلاب این حرف نو را پذیرفتند و این موضوع با حضور توحیدی در عرصه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی در ذیل شخصیت امام خود را نشان داد.
وی قانون اساسی را تجلی اراده مردم در قالب یک قانونی غنی و فاخر خواند و گفت: نتیجه حضور مردم، پیروزی انقلاب اسلامی و تعیین نوع حکومت شد و نشان داد مردم در عرصه‌های اجماعی، سیاسی، فرهنگی و سایر حوزه‌ها سالار هستند و امام راحل از این ظرفیت برای اعتلای ارزش‌های اسلامی و برافراشتن پرچم لااله‌الاالله و کلمه توحید در کل جوامع اسلامی و همه دنیا استفاده کرد.
این استاد دانشگاه تصریح کرد: مردم سالاری که امام خمینی (ره) آن را تبیین و مطرح کردند فقط در عرصه انتخابات خلاصه نمی‌شود و در همه عرصه‌های اجتماعی و سیاسی نمود دارد و با توجه به دکترین انقلاب باید همه مسائل را بر اساس آن کشف و حل کرد.
وی تأکید کرد: توجه به حرف نوی انقلاب و دکترین و کانون اصلی فرهنگ اسلام ناب محمدی مسئله‌ای است که نخبگان، حوزویان و دانشگاهیان باید به آن توجه کنند و در حوزه سیاست‌ورزی آن را مد نظر قرار دهند تا معضلات جامعه در سایه آن برطرف شود.
احمدی افزود: جمهوری اسلامی با مردم‌سالاری دینی آغاز شد و با همین مردم‌سالاری دینی انقلاب به تثبیت رسید و از گردنه‌های پرفراز و نشیب عبور کرده و با تکیه بر آن می‌توانیم قله های  رفیع کرامت و انسانیت را فتح کنیم.

Share this post