حجم انتقالی شرکت خطوط لوله شمالغرب کشور ۱۳ میلیارد لیتر در سال است

حجم انتقالی شرکت خطوط لوله شمالغرب کشور ۱۳ میلیارد لیتر در سال است

میهن نیوز-  مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمالغرب کشور گفت: حجم انتقالی این منطقه ۷۵۰ مترمکعب در ساعت نفت خام است که  در طول سال حدود ۶.۵ میلیارد لیتر نفت خام منتقل می‌شود که میزان جابجایی آن سالانه به ۱۳ میلیارد لیتر می‌رسد.

علی جعفر آقایی امروز چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به اینکه شرکت خطوط لوله و مخابرات کار انتقال مواد نفتی از جمله فراورده‌های نفت خام را از مبدا مشخص شده و به مقاصد تعیین شده به عهده دارد، افزود: ماموریت این شرکت از استان البرز کیلومتر ۷۶ با ۲ رشته لوله ۱۴ اینچ و ۱۶ اینچ آغاز و در نهایت به مقصد تبریز منتهی می‌شود.

به گفته وی یکی از سیاست های این شرکت عدم ریخت وپاش وعدم آلودگی محیط زیست است.

مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمالغرب کشور با تاکید بر حفظ ونگداری از آب وخاک تصریح کرد: در این راستا شرکت با صرف هزینه نسبت به این موضوع اهتمام دارد.

 

وی افزود:خطوط انتقال لوله منطقه شمالغرب با مراقبت‌ها و پایش‌هایی که انجام می‌شود کمتر با سرقت فراورده‌های نفتی مواجه است اما سرقت صفر نیست.

این مدیر اضافه کرد: رویکرد این شرکت تعامل با همسایگان ورویکرد نرم است چرا که معتقدیم خطوط لوله نفت متعلق به مردم است

جعفر آقایی افزود: منطقه شمالغرب مسیری یک هزارو ۹۲۰ کیلومتری، در گذر از مسیرهای اشتهارد، ابهر، زنجان، ایده‌لو، میانه، شهید کریمی، (ترکمانچای)، تبریز، میاندوآب، ارومیه، مراغه،سراب و اردبیل واقع شده است.

مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمالغرب کشور گفت: حوزه عملیاتی این منطقه شامل استانهای البرز، قزوین، زنجان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل است و در این مسیر ۲ هزارو ۱۷۰کیلومترلوله قرار دارد که طول مسافت آن به هزار و ۵۵۰ کیلومتر می رسد.

وی با اشاره به اینکه شرکت در ۶ استان به مردم خدمت‌رسانی می‌کند، گفت: در مجموع در شش استان ۱۳ مرکز و تاسیسات نفتی وجود دارد که در استان البرز و زنجان و ۴ استان دیگر مستقر است.

جعفرآقایی تصریح کرد: علاوه بر این یک بخش مخابراتی نیز در امتداد شکل‌گیری است که می‌تواند مخابرات کشور را در زمان نیاز و مواقع بحرانی پشتیبانی کند.

مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمالغرب کشور به برخی از وظایف این شرکت اشاره کرد و گفت: تامین نفت خام پالایشگاه تبریز و بخشی از خوراک پتروشیمی تبریز، تامین فرآورده نفتی (سوخت) استان‌های زنجان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، تامین سوخت هواپیما، سوخت نیروگاه اردبیل و ارومیه، تعمیر و نگهداری همه سیستم‌های مخابراتی حوزه استحفاظی، مراکز انتقال نفت، تاسیسات تابعه و مرکز منطقه و کلیه شرکت‌های زیر مجموعه شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران از جمله وظایف این شرکت است.

وی با تاکید بر اینکه علاوه بر وظیفه انتقال وظیفه اجتماعی نیز از طریق شرکت انجام می شود ادامه داد:دو مدرسه در اشتهارد کرج و ایده لوی زنجان تحت حمایت های شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمالغرب قرار دارد.

جعفرآقایی در پایان گفت: تعمیر و نگهداری همه ماشین آلات سنگین و سبک، تعمیر و نگهداری کلیه ایستگاه‌های حفاظت کاتدیک، تعمیر و نگهداری همه ساختمان‌های مسکونی شهرک‌های شهید تند گویان، اشتهارد، ابهر، ایده‌لو، شهید کریمی ترکمانچای (قره چمن) و اماکن اداری، تعمیر و نگهداری همه تجهیزات برقی مراکز انتقال و تاسیسات تابعه، تعمیر و نگهداری همه تجهیزات مکانیکی (توربین‌ها، دیزل ژنراتورها و)، تعمیر و نگهداری همه تجهیزات کنترلی ابزار دقیق در مراکز انتقال نفت و تاسیسات تابعه نیز از دیگر وظایف شرکت نفت است.

 

Share this post