راه اندازی نرم افزار شهروند سپاری در شهرداری زنجان

راه اندازی نرم افزار شهروند سپاری در شهرداری زنجان

میهن نیوز- رئیس شورای اسلامی شهر زنجان گفت: نرم افزار شهروند سپاری برای ارتباط شهروندان با شهرداری در زمینه های مختلف از جمله صدور پروانه ساختمانی، پرداخت عوارض و … راه اندازی شده است.

مجید ناصحی مقدم در هشتاد و نهمین جلسه علنی شورای شهر زنجان با تاکید بر اینکه شهروندان می توانند از درگاه های اینترنتی از منزلشان با سایت شهرداری ارتباط برقرار کنند افزود: نرم افزار شهروند سپاری در راستای سهولت کارها و راحتی شهروندان راه‌اندازی شده تا شهروندان بدون مراجعه به شهرداری درخواست های خود را بتوانند ثبت نمایند که در این راستا می‌توان گفت بسیاری از مشکلات همشهریان از این طریق مرتفع خواهد شد.

به گفته رئیس شورا با راه اندازی نرم افزار شهروند سپاری گام بزرگی در راستای الکترونیکی کردن و هوشمند سازی فرایندهای خدمات رسانی به مردم برداشته خواهد شد.

او اضافه کرد: دوره آزمایشی این نرم افزار طی شده و قابل بهره برداری است، لذا امیدواریم با استقبال شهروندان  مراجعه به شهرداری مناطق و مرکز استان کاهش یابد اگرچه ادعا نمیکنیم صد در صد فرایندهای خدمات شهری را تحت پوشش قرار دهیم اما قسمت های مهم این خدمات را مردم می‌توانند با مراجعه به این نرم‌افزار دریافت نمایند.

ناصحی مقدم  در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: مقام معظم رهبری همواره در خصوص ازدواج و جوانی جمعیت تاکیداتی دارند  و یکی از نقاطی که سیاست گذاران کشور و مسئولان خرد و کلان لازم است به عنوان یک تهدید جدی آن را تلقی نمایند روند پیری جمعیت است، چرا که بسیاری از مشکلات جوانان با ازدواج آسان و تشکیل خانواده حل خواهد شد و شورای اسلامی شهر نیز در تدوین بودجه‌های سالانه شورا و همینطور سیاست گذاری هایی که انجام می دهد در راستای جوانی جمعیت و ازدواج آسان خواهد بود.

این عضو شورا در ادامه پیری جمعیت را تهدیدی بزرگ برای کشور دانست و گفت باید به جوانانمان بیاموزیم با فرزندآوری در راستای جوانی جمعیت گام های اساسی بردارند چرا که آینده کشور به جوانان بستگی دارد.

Share this post