۶ روستا در استان زنجان آبرسانی شدند

جزء قاشمی

۶ روستا در استان زنجان آبرسانی شدند

آوای میهن نیوز- ابراهیم فتحی-مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: با اجرای ۶ طرح آبرسانی روستایی، اهالی این روستاها که عمدتاً در مناطق محروم استان زنجان قرار داشتند، از نعمت آب آشامیدنی سالم و پایدار برخوردار شدند.

«علیرضا جزء قاسمی» در گفتگو با خبرنگار آوای میهن نیوز اظهار کرد: مشکل کمبود آب روستای وننق در منطقه قره پشتلو با حفر یک رشته قنات به طول ۷۰ متر، احداث خط انتقال به طول ۱۱۰۰ متر و با اعتباری افزون بر ۵ میلیارد ریال رفع شد.
وی افزود: آبرسانی به روستای زریک در این منطقه نیز شامل حفر یک رشته قنات به طول ۲۵ متر، احداث خط انتقال به طول ۸۵۰ متر، با مشارکت اهالی و تامین اعتبار از محل روستاهای فاقد دهیاری با اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد ریال به مرحله بهره برداری رسیده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: آبرسانی به روستای انجمن علیا از توابع بخش زنجانرود نیز از دیگر طرح های آبرسانی روستایی استان زنجان بود که با اعتبار ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال به بهره برداری رسید.
وی ادامه داد: این طرح شامل حفر و تجهیز یک حلقه چاه، احداث ساختمان جانبی اتاق کلر زن و ساختمان پمپاژ و احداث خط انتقال به طول ۸۰۰ متر می باشد که با بهره برداری از آن جمعیتی بالغ بر ۳۰۰ نفر از خدمات آب آشامیدنی پایدار بهره مند شدند.
جزء قاسمی آبرسانی به روستای گلابر در شهرستان ایجرود را نیز یادآور شده و بیان داشت: این طرح با اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی تک روستایی و شامل حفر یک حلقه چاه دستی به عنوان چاه رزرو، ۶ هزار متر اصلاح شبکه، استاندارد سازی ۱۳۰۰ فقره انشعاب، لایروبی چشمه قدیمی روستا و احداث مخزن ۵۰۰ متر مکعبی ذخیره آب می باشد.
وی افزود: با بهره برداری از طرح آبرسانی به روستای گلابر، جمعیتی بالغ بر ۹۰۰ خانوار شامل ۳۲۰۰ نفر، از نعمت آب آشامیدنی برخودار می شوند.
مدیرعامل شرکت آبفا استان زنجان به اجرای طرح آبرسانی به روستای شهرک در شهرستان ایجرود نیز اشاره کرده و گفت: این طرح با حفر و تجهیز دو حلقه چاه جدید، مرمّت و بازسازی قنات قدیمی روستا، کف شکنی و لایروبی چاه قدیمی در مدار بهره برداری قرار گرفت.
این مسئول خاطرنشان کرد: با اجرای طرح آبرسانی به روستای شهرک، ۵۰۰ خانوار شامل ۱۸۰۰ نفر جمعیت از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بهره مند شدند.
جزء قاسمی گفت: آبرسانی به روستای شیرمشه در شهرستان طارم نیز با احداث ۱۶۰۰ متر خط انتقال، ۲ کیلومتر شبکه گذاری، ۱۰ متر قنات انجام شده و احداث یک باب مخزن ذخیره آب ۱۰۰ متر مکعبی و واگذاری ۱۰۰ فقره انشعاب در این روستا نیز در دست اجرا می باشد.
وی افزود: این طرح با اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد ریال به بهره برداری رسید که از این میزان ۲ میلیادر ریال از محل اعتبارات روستاهای فاقد دهیاری و ۲ میلیارد ریال نیز با مشارکت اهالی تامین گردید.

انشعاب آب

Share this post