ثبت نام تمام جناح ها در این دوره از انتخابات مجلس

ثبت نام تمام جناح ها در این دوره از انتخابات مجلس

میهن نیوز-رییس ستاد انتخابات استان زنجان اظهارداشت:برای انتخابات مجلس از تمام جناح ها ثبت نام کرده اند.

ابوالفضل رفیعی در نشست خبری با رسانه ها انتخابات را یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی و نماد عینی مشارکت سیاسی و حضور فعال مردم دانست وافزود: برای مشارکت حداکثری نقش رسانه‏‌ها در شکل دهی افکار عمومی و جریان سازی در جامعه  بسیار موثر است.

وی گفت: رسانه ها نقش بی بدیلی در تحولات جوامع، پدیده‏‌های سیاسی، آگاهی بخشی، مطالبه گری اجتماعی و مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق های رای دارند.

رفیعی افزود: هرگونه اظهار نظر، موضع گیری و پیگیری مسایل و موضوعات توسط رسانه ها بایستی با در نظر گرفتن مصالح و منافع ملی باشد.

 رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با بیان اینکه نام نویسی داوطلبان مجلس خبرگان رهبری از ۱۴ آبان آغاز می شود گفت: ثبت نام به مدت هفت روز ادامه خواهد داشت.

 رفیعی ادامه داد: داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان رهبری شخصاً یا بوسیله نماینده خود که به صورت کتبی و رسمی معرفی شده باشد، بایستی از طریق مراجعه به فرمانداری مرکز استان حوزه انتخابیه یا وزارت کشور اقدام به ثبت نام کنند.

 وی افزود: در فرمانداری قم همانند وزارت کشور، امکان ثبت نام برای تمامی حوزه های انتخابیه  وجود خواهد داشت.

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با اعلام افزایش ۶۰ درصدی داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی نسبت به دوره قبل گفت: تعداد ۳۷۴ داوطلب از حوزه های انتخابیه استان زنجان  ثبت نام خود را نهایی کردند.

 رفیعی از بررسی صلاحیت داوطلبان نمایندگی مجلس در هیاتهای اجرایی اصلی خبر داد و گفت: از ۴ آبان ماه این بررسی ها شروع شده و تا ۱۸ آبان ماه ادامه دارد و پس از آن نتایج به داوطلبان و هیئت های نظارت اعلام خواهد شد.

به گفته معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان برای داوطلبانی که صلاحیت آنها مورد تایید یا احراز قرار نگرفته باشد، در قانون فرصتهایی برای درخواست دلایل و اعتراض جهت رسیدگی در هیات نظارت و استماع دفاعیات پیش بینی شده است.

وی حضور معتمدین مردمی از اقشار مختلف مردم را در هیات های اجرایی جلوه مردمی بودن انتخابات در نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و گفت: انتخابات از نمادهای مهم مردم سالاری است.

 رئیس ستاد انتخابات استان گفت: فعالیت کاندیداها در فضای مجازی بلامانع است اما در چارچوب قانون باید باشد.

 رفیعی به برگزاری جلسات ستاد انتخابات در ستاد و در شهرستان ها اشاره کرد و گفت: همه دستگاه ها در آماده سازی مقدمات انتخابات و کمک به اجرای آن مسئولیت دارند. 

 وی با تاکید بر مولفه‌های چهارگانه انتخابات افزود: سلامت انتخابات از اهداف اصلی مجریان انتخابات است و ستاد انتخابات در استان و شهرستان‌ها در این مسیر حرکت می‌کنند.

 معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان با تاکید بر لزوم همکاری و انسجام همه دستگاه ها با کمیته ها در فرایند برگزاری انتخابات گفت: امید می رود با این انسجام و همراهی شاهد برگزاری انتخابات باشکوه همچون ادوار گذشته در استان باشیم.

 رفیعی با بیان اینکه انتخابات، تاثیرات بین المللی بسزایی دارد و جایگاه و قدرت سیاسی را افزایش می دهد گفت: بی‌شک دشمنان تا زمان نزدیک شدن به انتخابات با اجرای توطئه‌های خود در تلاش برای کم رنگ نشان دادن این رویداد مهم خواهند بود و قطعاً مردم همیشه بیدار ایران باری دیگر این توطئه‌ها را خنثی خواهند کرد.

وی به اجرای قانون جدید تبلیغات با نگاه عدالت محوری اشاره کرد و گفت: در ایام تبلیغات انتخاباتی ،فرصتهای برابری برای استفاده از ظرفیت‌های دولتی و عمومی برای کاندیداها فراهم خواهد شد. 

استان زنجان دارای ۵ کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی می باشد.

حوزه زنجان- طارم: ۲ نماینده؛ ابهر- خرمدره و سلطانیه: ۱ نماینده؛ ماهنشان – ایجرود: ۱ نماینده و  خدابنده : ۱ نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری یازده اسفند ماه برگزار خواهد شد.

.

Share this post