معلمان در به ثمر رسیدن نسل آینده تاثیر گذارند

معلمان در به ثمر رسیدن نسل آینده تاثیر گذارند

میهن نیوز-مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان؛ پیش از ظهر امروز (۲۵ آبان‌ماه) در همایش هزار نفری نومعلمان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان که صبح امروز در زنجان برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین مباحثی که در هر سازمان باید به آن اهمیت دهیم این است که منابع انسانی یکی از مولفه‌های مهم در رسیدن به اهداف سازمانی است و در این بین آموزش و پرورش اهمیت مضاعفی در این خصوص دارد.

علی اسماعیلی افزود: همه ما در جایگاه معلمی قرار داریم ولی به عنوان یک شغل رسمی و وظیفه اداری به آن نگاه نمی‌کنیم و یقینا افرادی که در این عرصه قدم گذاشته‌اند نیز چنین تصوری دارند و باید بتوانیم به عنوان یک وظیفه به این شغل نگاه کنیم. معلمان در به ثمر رسیدن نسل آینده موثر هستند و این ممتازی جایگاه آموزش‌وپرورش را نشان می‌دهد.

مدیر کل آموزش و پرورش تصریح کرد: در متون اسلامی و توسط بزرگان تاکیدات وافری به شغل معلمی شده است. البته با توجه به مسئولیتی که داریم انتظارات بسیار زیادی نیز از ما به عنوان افراد توانمند در جامعه که سکان تعلیم و تربیت استان را نیز برعهده دارند، وجود دارد و باید به این نکته نیز توجه کنیم که معلمی ماندگار می‌شود که با دانش‌آموزان خود زندگی کند.

اسماعیلی ادامه داد: امروزه فرزندان ما بیشتر از سایر دوران‌ها به نگاه گرم و امیدوارکننده معلمان نیازمند هستند زیرا که در تقابل با پیچیدگی‌ها، آسیب‌های اجتماعی، تنگناهای اقتصادی و تهاجمات فضای مجازی و رسانه‌های جمعی نیازمند پناهگاه امن و آرامش‌بخشی هستند که تنها در وجود معلمان که بعد از پدر و مادر قرار دارند، یافت می‌شود.

مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان زنجان خاطرنشان کرد: همه ابعاد معلمی در آموزش خلاصه نمی‌شود بلکه رهبری، هدایت، محبت، در کنار دانش‌ آموزش بودن، انتقال مهارت زندگی و … نه تنها در سعادتمندی نسل آینده تاثیر دارد بلکه متضمن داشتن آینده‌ای بسیار زیبا و متعالی برای کشورمان است. همچنین توجه به مسائل روز و جهانی نیز می‌تواند در بصیرت‌ بخشی و آگاهی‌بخشی نسل آینده موثر باشد.

Share this post