نبود کتابخانه مرکزی در زنجان باعث به تاراج رفتن نسخ خطی شده است

نبود کتابخانه مرکزی در زنجان باعث به تاراج رفتن نسخ خطی شده است

میهن نیوز – مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: به دلیل نبود کتابخانه مرکزی در زنجان بسیاری از نسخ خطی به تاراج رفته است و متاسفانه وعده وعیدها  برای ساخت این کتابخانه هم به نتیجه نمی رسد.

محمد رضاخانی روز یکشنبه در نشست خبری که به مناسبت هفته کتابخوانی برگزار شد به پروژه معطل مانده کتابخانه مرکزی استان اشاره کرد و گفت:  این طرح از سال ۸۸ آغاز شده اما متاسفانه سال هاست بلاتکلیف رها شده وبودجه ای برای آن در نظر گرفته نمی شود لذا برای به سرانجام رسیدن این طرح، مطالبه گری اصحاب رسانه نیز مؤثر خواهد بود.

این مسوول  با تاکید بر اینکه در دهه های اخیر رویکرد کتابخانه ها از محل قرائت خانه و امانت کتاب، به باشگاه فرهنگی و اجتماعی تغییر کرده است، یاد آور شد: امروز بیش از ۶۰۰الی ۷۰۰برنامه در کتابخانه ها اجرا  و بیش از ۶۰ فعالیت و خدمت در کتابخانه‌های عمومی به مخاطبان ارائه می شود.

وی از برنامه ریزی ویژه برای هفته کتاب امسال در استان خبر داد و تصریح کرد: طی هفته کتاب امسال ۵۵۰ برنامه مختلف فرهنگی  اجرا خواهد شد که این برنامه ها در محورهای کودک، کارگاه‌های آموزشی، جلسات معرفی، نشست های کتابخوان، محافل ادبی، جلسات مشاوره و نقد کتاب برگزار می‌شود.

رضا خانی باز طراحی کتابخانه عمومی سهروردی زنجان  را به عنوان قدیمی ترین کتابخانه استان را از برنامه های خود برشمرد و ادامه داد: بازسازی این کتابخانه تا پایان امسال به اتمام می رسد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان از راه اندازی اولین کتابخانه تخصصی با نام کودک هدهد سفید در استان طی سه هفته آینده خبر داد و گفت: به منظور تحقق عدالت فرهنگی و دسترسی تمامی اقشار جامعه به خدمات ویژه کودکان، کتابخانه عمومی ویژه کودکان با عنوان «هدهد سفید» در طبقه فوقانی کتابخانه موسوی واقع در منطقه گلشهر زنجان در حال آماده سازی است.

وی اظهار داشت: کتابخانه کودکان هدهد سفید در فضایی به مساحت ۳۰۰ مترمربع از کودکان میزبانی می‌کند و دارای بیش از پنج هزار نسخه کتاب، نشریات و اسباب بازی است.

رضا خانی در بخش دیگری از سخنان خود  گفت: از سال گذشته سه کتابخانه در مناطق محروم استان از جمله ابهر،بیسیم زنجان، منطقه اسلام آباد به بهره برداری رسید ه است.

به گفته وی ، کتابخانه یک باشگاه اجتماعی است  و می توان گفت یک مکان امن وسفید است.

Share this post