سرمایه‌های اصلی نظام مردم هستند

سرمایه‌های اصلی نظام مردم هستند

بسیاری از مشکلات استان قزوین با همدلی مسوولان قابل حل است/ ۱۵ درصد روغن کشور در قزوین تولید و به بازارهای مصرفی عرضه می‌شود

استاندار قزوین با بیان اینکه سرمایه‌های اصلی این نظام مردم هستند، افزود: امروز بسیاری از مشکلات استان با همسویی و همدلی مسوولان قابل حل است و می‌توان با استفاده از همه ظرفیت‌ها زمینه کاهش مشکلات اقتصادی را فراهم کرد.

به گزارش آوای میهن ،هدایت الله جمالی پور در حاشیه بازدید از یک شرکت تولیدی در تاکستان به خبرنگاران گفت: همه مسوولان، خدمتگذاران مردم هستند و در ماه‌های پایانی دولت تلاش می‌کنند وعده‌های داده شده را محقق نمایند.

وی اظهار داشت: هرچه ما در راستای خدمت به مردم تلاش کنیم، شایسته آنها است، چون مردم ولی نعمت و مدیران، خدمتگذار آنها هستند.

جمالی پور با تأکید بر استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای شناسایی و رفع همه موانع پیش رو در خدمت رسانی مطلوب به مردم، تصریح کرد: باید این موانع را به درستی شناسایی کرد و راهکارهای رفع آنها را اجرایی و عملیاتی نمود.

وی با اشاره به اجرای طرح‌های عمرانی در استان، افزود: تا پایان دولت، طرح‌های عمرانی حوزه آب شامل سدهای نهب و بالاخانلو به ترتیب در شهرستان‌های تاکستان و بوئین زهرا و طرح آبرسانی از سد طالقان به آبیک انجام خواهد شد.

جمالی پور اضافه کرد: همچنین تعدادی از بزرگراه‌های استان با مشکلاتی مواجه هستند که حل مشکلات آنها را تا قبل از پایان دولت در دستور کار قرار داده‌ایم.

این مسوول تصریح کرد: همچنین راه الموت -قزوین نیز قبل از پایان دولت به بهره‌برداری خواهد رسید که نقش موثری در رونق اقتصادی و گردشگری منطقه و استان ایفا می‌کند.

نماینده عالی دولت در استان با اشاره به ایجاد منطقه اقتصادی در تاکستان، تصریح کرد:این طرح به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده و برای رفع برخی ایرادات به مجمع تشخیص مصلحت ارجاع داده شده است و منتظر تصمیم مجمع تشخیص مصلحت نظام برای تصویب نهایی این طرح هستیم.

وی اضافه کرد: طی هفته‌های گذشته، هیاتی از مجمع تشخیص مصلحت نظام از این مجموعه در شهرستان بازدید میدانی داشتند که با توجه به پیگیری و رایزنی‌هایی انجام شده و موقعیت استراتژیک منطقه‌ امیدواریم که بررسی آن به سرعت در دستور کار مجلس قرار گیرد .

جمالی پور افزود: معتقدیم که این مجموعه می‌تواند به اقتصاد کشور و به خصوص اقتصاد استان،های قزوین، تهران ،زنجان ،همدان و گیلان کمک شایانی کند.

استاندار قزوین تاکید کرد: ایجاد منطقه ویژه اقتصادی تاکستان اثرات بسیار مهمی در توسعه این شهرستان و استان قزوین دارد و موجب اشتغالزایی، افزایش تولید و صادرات خواهد داشت.

وی در ادامه با اشاره به بازگشت ۵۰ واحد صنعتی راکد به چرخه تولید در استان، افزود: روند احیای واحدهای تولیدی راکد و نیمه فعال استان قزوین مثبت بوده و قزوین، یکی از استان‌های موفق و پیشرو در این حوزه است.

جمالی پور تصریح کرد: در عرصه رونق تولید و اشتغال در استان می‌توانیم با همت بخش خصوصی و حمایت‌های دولت شاهد رشد بیشتری باشیم.

وی با اشاره به بازدیدهای میدانی از واحدهای تولیدی و صنعتی استان، افزود: در این بازدیدها دستورهای لازم برای پیگیری و رفع مشکلات مطروحه از سوی مدیران طرح‌ها و واحدهای تولیدی و صنعتی استان صادر می‌شود که عمده این مشکلات، تامین نقدینگی و ناتوانی در بازپرداخت تسهیلات است.

۱۵ درصد روغن کشور در قزوین تولید و به بازارهای مصرفی عرضه می‌شود

جمالی پور با بیان اینکه شرکت صنایع غذایی کوروش یکی از بزرگترین تولیدکنندگان روغن خوراکی در کشور است، افزود: این واحد تولیدی سهم بسیار مناسبی در تامین نیاز کشور برعهده دارد و با تولید ۱۵ هزار تن در ماه رکود دار تولید روغن خوراکی است.

وی افزود: این مهم، نشان از عزم این مجموعه برای تامین نیاز کشور در این حوزه دارد و باید تلاش کنیم تا این واحد تولیدی با بحران و مشکل مواجه نشود.

این مسوول یادآور شد: بنابر تاکید مقام معظم رهبری در شرایط سخت تحریم اقتصادی و مشکلات معیشتی، همه مدیران باید در خدمت واحدهای تولیدی باشند که مستقیما به معیشت مردم ارتباط دارد.

جمالی پور تاکید کرد: مسوولان اجرایی استان با عزم راسخ در تلاش هستند که هیچ واحد تولیدی و صنعتی در سطح استان با مشکل مواجه نشود.

 

Share this post