در زمان حاضر تامین کیت های آزمایشگاهی مشکل اصلی حوزه بهداشت و درمان زنجان است

در زمان حاضر تامین کیت های آزمایشگاهی مشکل اصلی حوزه بهداشت و درمان زنجان است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در جلسه ستاد کرونای این استان با تاکید بر اینکه در زمان حاضر تامین کیت های آزمایشگاهی مشکل اصلی حوزه بهداشت و درمان زنجان است اظهار کرد: کمبود کیت های آزمایشگاهی برای کرونا این حوزه را تحت شعاع خود قرار داده است و در روزهای اخیر نیز به دلیل مشکلات تامین منابع مالی این مورد نمود بیشتری پیدا کرده است.

پرویز قزلباش گفت: روند کاهش بیماری کرونا در کل کشور نزولی است اما در نقاطی نیز طغیان بیماری به صورت مقطعی و گذرا دیده می شود.

وی افزود: در زمان حاضر ۱۴۴ بیمار کرونایی در بیمارستانهای استان زنجان بستری هستند و تنها ۱۸ درصد از ۸۰۰ تخت در نظر گرفته شده اشغال شده است، لذا روند نزولی بیماری باعث شده که بیمارستان‌های استان زنجان بتوانند به خدمات دیگری غیر از کرونا نیز بپردازند.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان بیش از ۶۲۵ هزار مورد اعم از بستری و سرپایی از مردم تست گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه در هفته دوم آذر ماه کرونا روند کاهشی داشت اظهارکرد: در این بازه زمانی ۴۴۱۲ نفر به مراکز ۱۶ ساعته استان مراجعه کرده اند لذا وقتی بیماری شعله ور می شود اولین نشانه های آن افزایش بیماران به صورت سرپایی است.

قزلباش با تاکید بر اینکه نباید به وضعیت قرمز برسیم ادامه داد: در دو موضوع مشکل جدی دیده می‌شود که شاید استان زنجان را در کشور بر سر زبان‌ها بیندازد، لذا در خرمدره و طارم وضعیت مناسبی نداریم و به احتمال قوی به سمت قرمز شدن پیش می رود.

 وی افزود: درصد بالای pcr مثبت نشانه گردش بالای ویروس در جامعه است و باید زنگ خطری باشد تا همه ما به موضوع افزایش بیماران مبتلا به کرونا حساس شویم و مراقبت های لازم را داشته باشیم.

Share this post