زنجان جزء سه استانی است که تعداد فوتی‌های سالمندان آن بعلت ابتلا به کرونا بالاست

زنجان جزء سه استانی است که تعداد فوتی‌های سالمندان آن بعلت ابتلا به کرونا بالاست

استاندار زنجان:

زنجان جزء سه استانی است که تعداد فوتی‌های سالمندان آن بعلت ابتلا به کرونا بالاست

خیران و سمن ها برای حمایت و کمک به سالمندان برای تهیه اقلام مورد نیاز و آموزش به آنها وارد میدان شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری زنجان؛ فتح الله حقیقی در ستاد مقابله با کرونا ویروس استان گفت: زنجان جزء سه استانی است که تعداد فوتی‌های سالمندان آن بعلت ابتلا به کرونا بالاست و لازم است تا حد امکان از حضور آن‌ها در اجتماع جلوگیری کرد.

استاندار زنجان با بیان اینکه با تدابیر اندیشیده شده شمار فوتی‌های سالمندان کاهش یافته است در عین حال تاکید کرد: باید برای افرادی که در محدوده سنی ۶۰ تا ۷۰ سال هستند برنامه داشته باشیم تا حد امکان در منزل بمانند و اولویت‌های مورد نیاز خود را در منزل دریافت کنند.

رئیس ستاد کرونا ویروس استان زنجان با اشاره به همه گیری ویروس کرونا و موج سوم آن افزود: آموزش و اقدامات پیشگیرانه اولویت برنامه ها برای سالمندان است که می توان از ظرفیت استودیو سلامت برای منظور استفاده کرد.

وی از خیران و سمن ها خواست برای آموزش و تامین اقلام مورد نیاز سالمندان وارد میدان شوند و اعلام آمادگی کرد با همکاری نهادهای حمایتی همچون بهزیستی و کمیته امداد و خانه های سالمند اقلام بهداشتی و ضدعفونی کننده رایگان در اختیار سالمندان قرار دهند تا حضور آنها در اجتماع به حداقل برسد.

استاندار زنجان همچنین از دانشگاه علوم پزشکی و مدیران بیمه ها خواست برای تامین دارو و درمان گروه سنی ۶۰ تا ۷۰ سال بر اساس بانک اطلاعاتی که دارند چاره اندیشی کنند تا مشکلی در این زمینه ایجاد نشود.

از فردا هم بر اساس مصوبات ستاد ملی کرونا محدودیت تردد های بین شهری آغاز می شود و تا جمعه ۱۶ آبانماه ادامه خواهد داشت.

 

 

 

Share this post