کاهش میزان آسیب پذیری شهرها با هوشمندسازی مدیریت بحران

کاهش میزان آسیب پذیری شهرها با هوشمندسازی مدیریت بحران

میهن نیوز- شهردار زنجان گفت: با هوشمندسازی مدیریت بحران می توان به موقع به مشکلات رسیدگی کرد لذا باید به سمت هوشمندسازی مدیریت بحران حرکت کنیم تا میزان آسیب پذیری شهرها را در هنگام وقوع حوادث غیرمترقبه کاهش دهیم.

علیرضا فیروزفر در کمیسیون پیشگیری و مدیریت بحران کلان‌شهرهای کشور با بیان اینکه مدیریت هوشمند در بحث بحران یکی از فاکتورهای مهم واکنش سریع و به موقع است، اضافه کرد: برای مثال کشوری مثل ژاپن زیرساخت‌های مربوط در حوزه مقابله با مدیریت بحران را آماده کرده و اقدامات متعددی را در این زمینه انجام داده است به طوری که در زلزله سال ۲۰۱۱ که ۹ ریشتر قدرت داشت، همه هماهنگی ها در قالب یک برنامه سریع رخ داد.

او با بیان اینکه امیدواریم در سیستم کشوری نیز به سمت هوشمندسازی مدیریت بحران حرکت کنیم، اضافه کرد: با حرکت به سمت هوشمندسازی مدیریت بحران آسیب پذیری شهرها را کاهش خواهیم داد.

فیروزفر گفت: هنوز سیستم جامعی در مقابله با بحران در شهرها نداریم و در این حوزه با مشکل مواجه هستیم که با یک کار جمعی و سیاست متمرکز می‌توانیم در یک بازه زمانی به سطحی از مدیریت هوشمند در شهرها برسیم.

این مسوول شهری با اشاره به اقدامات شهرداری زنجان در حوزه مدیریت بحران، گفت: سال قبل در حوزه بحران اقدامات زیادی انجام شد و سعی کردیم تجهیزات بحران را کامل کنیم، یعنی با توجه به مشکلاتی که در هدایت آب‌های سطحی وجود داشت، ۷۷ نقطه شناسایی شد و در کنار آن مطالعات جامع شهری صورت گرفت.

شهردار زنجان با بیان اینکه اقدامات انجام شده در سال گذشته، تاثیر خود را چند هفته قبل هنگام بارش های شدید نشان داد، افزود: با وجود سیلابی که در این بازه زمانی اتفاق افتاد، نتیجه مدیریت بحران آب‌های سطحی و زحماتی را که در طولانی مدت در این زمینه اتفاق افتاده بود مشاهده کردیم.

Share this post