۱۰۰ درصد منابع حاصل از فروش پسماند روی زنجان به این استان اختصاص می‌یابد

۱۰۰ درصد منابع حاصل از فروش پسماند روی زنجان به این استان اختصاص می‌یابد

میهن نیوز – مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: ۱۰۰ درصد منابع حاصل از فروش پسماند شهرک تخصصی روی زنجان به استان اختصاص می یابد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مجید گلشنی منفرد در نشست خبری از تمدید زمان ارسال پیشنهاد قیمت برای مزایده واگذاری امتیاز برداشت و فروش پسماند روی زنجان تا ۲۳ تیرماه خبر داد و افزود: کلیه شرایط، قراردادها، پیوست های قرارداد، فراخوان آگهی، نحوه اخذ ضمانت نامه ها، نحوه ورود، در سامانه ستاد به طور کامل و شفاف بارگذاری شده است تا کلیه متقاضیان بتوانند با اطلاعات کامل در این مزایده شرکت کنند و در نهایت به بالاترین درصد پیشنهادی با بالاترین امتیاز صلاحیت فنی و مالی واگذار می شود.

وی با بیان اینکه ۱۹ تیرماه جاری زمان بازگشایی پاکات مزایده است، اظهار کرد: مطابق برنامه زمان بندی، ۲۶ تیرماه نتیجه و برنده مزایده اعلام می شود.

به گفته مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان میزان ظرفیت انبار پسماند روی ۹ میلیون و ۹۸۵ هزارو ۵۷۷ تن است و بر اساس نمونه گیری های انجام شده عیار روی این پسماند ۱.۵۲ درصد و عیار سرب آن ۱.۸ درصد است.

به گزارش ایرنا، با فناوری های توسعه یافته، عیارهای موجود در پسماندها، همچنان آن را به عنوان کالایی قابل استحصال و فرآوری مورد توجه قرار داده است.

ارزش ریالی پسماند انبار شده شهرک صنعتی زنجان بیش از یک هزار میلیارد تومان برآورد شده است.

گفتنی است در سال ۱۳۸۱ قرار شد یک شهرک صنعتی در ۱۵ کیلومتری شهر زنجان به نام «سنگ شهر» احداث شود و در این شهرک همان طور که اسمش نیز گویای آن است واحدهایی که در کار تولید سنگ تزیینی و نمای ساختمان فعالیت دارند، مستقر شوند اما در همان آغاز راه، تصمیم گرفته شد تا این شهرک به شهرک تخصصی روی تغییر کاربری دهد.

حاصل فعالیت حدود ۷۰ واحد تولید شمش روی در این شهرک با تولید روزانه ۲ هزار تُن پسماند باعث شد در مدت حدود ۲۰ سال در یک محدوده ۳۲ هکتاری کوهی از پسماند روی با حجم حدود ۱۰ میلیون تن، آن هم در فاصله نزدیکی از شهر ایجاد شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: مشکلات پسماند روی از تصمیمات غلط از گذشته به ارث رسیده است.

Share this post