تولیدمواد غذایی باید در حد استاندارد باشد

تولیدمواد غذایی باید در حد استاندارد باشد

استاندار زنجان با بیان اینکه تغییر و تحولات مطلوب در گمرک و توسعه صادرات این استان زنجان طی چند ماه گذشته ایجاد شده است، گفت: فعالان اقتصادی از این فرصت و گشایش های به وجود آمده بهره گیری مطلوب داشته باشند.

فتح الله حقیقی در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان به ضرورت پیگیری اجرایی شدن مصوبان این شورا تاکید کرد و افزود: عملیاتی شدن مصوبات بخشی مهمی از مسائل را حل خواهد کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به نقشه راه تجارت خارجی استان که در اتاق بازرگانی زنجان تدوین شده است اشاره کرد و اظهار داشت: این نقشه به خوبی تدوین شده و در راستای آن تجاری سازی ظرفیت‌های تولید، اطلاع‌رسانی و بازاریابی باید بیش از پیش مورد توجه قرار داده شود چرا که  تبلیغات می تواند موجب بهبود فروش محصولات و معرفی آن شود.

استاندار زنجان با اشاره به تدوین سند امنیت غذایی اشاره کرد و گفت: هدف از تدوین این سند که در قانون برنامه توسعه پیش بینی شده، عقیم سازی بیماری‌های غیر واگیر است تا از طریق آن مواد غذایی مطمئن و امن تولید شود و این مواد تولیدی در حد استاندارد باشد.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی زنجان نیز در این جلسه با بیان اینکه محصولات مختلفی برای توسعه صادرات این استان در نقشه راه تجارت خارجی در نظر گرفته شده است، گفت: گیاهان دارویی و تجهیزات پزشکی، منسوجات، لبنیات و محصولات کشاورزی چون سیر، محصولات سلولزی، کاغذ، سنگهای ساختمانی و مواد شیمیایی از جمله محصولات در نظر گرفته شده برای توسعه صادرات استان در این نقشه راه است.

علی یگانه فرد با دعوت از همه فعالان اقتصادی، تشکل‌ها و همه دست اندرکاران حوزه تجارت و صادرات برای حضور و کمک در عملیاتی کردن این نقشه راه، اظهار داشت: نقشه راه تجارت خارجی استان زنجان برای سال ۱۴۰۰ به روز رسانی خواهد شد تا نواقصات آن نیز رفع شود.

رییس اتاق بازرگانی زنجان در ادامه سخنان خود با اشاره به هماهنگی صورت گرفته با کنسولگری کربلا برای توسعه روابط تجاری و خارجی بین زنجان و عراق به ویژه در شهر کربلا، گفت: هماهنگی برگزاری جلسه ای به صورت وبینار با حضور مدیران ارشد استان و سرکنسولگری ایران در کربلا برنامه ریزی شده است.

یگانه فرد با اشاره به اینکه کشور ارمنستان ورود کالاهای کشور ترکیه را تحریم کرده و قصد خرید و واردات از ایران را دارد، ابراز کرد: این موضوع فرصت بسیار مناسبی برای تجار و فعالان اقتصادی استان زنجان برای حضور در بازارهای این کشور است و می توان هماهنگی لازم را برای حضور سفیر ارمنستان در استان جهت توسعه همکاری ها را فراهم کرد.

 

Share this post