ارسال ۵۱ اثر به سومین جشنواره داستان نویسی رضوی در زنجان

ربیع خانی

ارسال ۵۱ اثر به سومین جشنواره داستان نویسی رضوی در زنجان

 

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به ارسال ۵۱ اثر به سومین جشنواره داستان نویسی رضوی گفت: بیشترین آثار از استان اردبیل وصول شده است.

 به گزارش آوای میهن نیوز  به نقل ازروابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، محمدربیع احمدخانی گفت: سومین جشنواره داستان نویسی رضوی به زبان ترکی توسط اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی زنجان با همکاری بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(علیه السلام) و معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه این جشنواره در  سه بخش داستان بلند و رمان، داستان کوتاه و داستانک (داستان بسیار کوتاه) با محور موضوعی در بخش اصلی و ویژه برگزار می‌شود، اضافه کرد: علاقمندان می¬‌توانند در سه گروه سنی زیر ۱۸ سال، ۱۸ تا ۳۵ سال و بالای ۳۵ سال آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

وی تصریح کرد: از موضوعات بخش اصلی جشنواره سبک زندگی و سیره امام رضا(ع)، تعالیم و آموزه های رضوی با رویکرد کار، تولید، تلاش و خدمت رسانی ، آثار هجرت امام رضا(ع) به ایران است.

احمدخانی ادامه داد: جلوه‌های فرهنگ رضوی در دوران دفاع مقدس (رزمندگان، ایثارگران، آزادگان و شهدا و خاندان، اصحاب و یاران امام رضا(ع) نیز از دیگر موضوعات محوری این جشنواره است.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه به علت استقبال علاقه‌مندان مهلت ارسال آثار به جشنواره تا دوم بهمن تمدید شد، اضافه کرد: تاکنون ۵۱اثر از ۳۹ شرکت‌کننده به دبیرخانه وصول شده است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین آثار ارسالی از اردبیل، زنجان، آذربایجان شرقی، تهران و قم است، اضافه کرد: بیشترین آثار در بخش داستان کوتاه ارسال شده است.

احمدخانی بیان کرد: داوری آثار رسیده به جشنواره داستان نویسی رضوی ۱۰ بهمن ماه بوده و مراسم اختتامیه نیز ۱۵ بهمن برگزار می‌شود.

 

Share this post