بیش از ۹۰ درصد اسناد بستری مراکز درمانی زنجان الکترونیکی رسیدگی می‌شود

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان

بیش از ۹۰ درصد اسناد بستری مراکز درمانی زنجان الکترونیکی رسیدگی می‌شود

بیش از ۹۰ درصد اسناد بستری مراکز درمانی زنجان الکترونیکی رسیدگی می‌شود

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان گفت: هم اکنون رسیدگی به اسناد بستری در ۹۰درصد مراکز درمانی بخش دولتی و دانشگاهی و در برخی مراکز نیز بیش از ۹۵ این اسناد به صورت الکترونیکی بررسی می‌شود.

 دکتر خدیجه ابرهیم‌خانی افزود: رسیدگی الکترونیکی به اسناد بستری در بخش دولتی و دانشگاهی استان وضعیت روبه رشدی یافته است و گروه‌های هدف به طریق الکترونیکی پذیرش می شوند.

وی یادآورشد: از طرفی اقدامات لازم جهت رسیدگی الکترونیکی به اسناد بستری غیردولتی دانشگاهی استان نیز از قبیل بیمارستان خصوصی بهمن، بیمارستان امام حسین(ع) ” غیر دولتی – دانشگاهی” آغاز شده و در بیمارستان امید ابهر نیز همین رویه برقرار است.

این مسؤول ادامه داد: رسیدگی الکترونیکی به اسناد بستری در بیمارستان ارتش شهر زنجان نیز با توجه به انعقاد مجدد قرار داد اداره کل بیمه سلامت استان با این مرکز درمانی پس از ارائه اقدامات آموزشی مورد نیاز روند انجام کار نیز شکل عملیاتی به خود خواهد گرفت.

وی اظهار داشت: الکترونیکی شدن خدمات در کلینیک های شهر زنجان از جمله امام علی (ع ) روند کندی داشته اما در کلینیک های شفا و حکیم پیشرفت بسیار خوبی دارد که امیدواریم این مهم در مراکز دیگر شتاب بیشتری بگیرد.

ابراهیم خانی افزود: برای الکترونیکی شدن بررسی اسناد در انجمن های خیریه مهرانه و بیماران کلیوی اقدامات اولیه آغاز شده اما برنامه این مراکز با تاخیر اعلام شده و انتظار بر این است که تا آخر امسال با تحقق زیرساخت های لازم رسیدگی و پذیرش بیماران به این طریق انجام شود.

 وی ادامه داد: استان زنجان یک میلیون و ۸۴ هزار نفر جمعیت دارد که در زمان حاضر ۵۴۰ هزار نفر از این تعداد، تحت پوشش بیمه سلامت استان هستند که به عبارتی بیش  از  ۵۰ درصد جمعیت را شامل می‌شود.

وی اضافه کرد: بزرگترین پوشش بیمه ای استان، بیمه سلامت بوده و پس از آن تامین اجتماعی با پوشش حداکثری جمعیت ۵۲۵ هزار نفری در جایگاه بعدی قرار دارد.

این مسؤول خاطرنشان کرد: بر این مبنا و مشابه آمار کشوری ۸۱.۵ درصد جمعیت بیمه شدگان سلامت رایگان تحت پوشش قرار گرفته اند و از مجموع ۴۸۱ مرکز درمانی ۹۰ درصد با این اداره کل طرف قرارداد هستند.

۲۵ دفتر پیشخوان طرف قرارداد اداره کل بیمه همگانی سلامت در استان زنجان فعال است که از این تعداد ۹ دفتر در شهر زنجان و بقیه در دیگر شهرهای استان خدمات ارائه می‌کنند.

Share this post