هشدار استاندار زنجان به مدیران حوزه اجتماعی: دلسوزی عملی داشته باشید

هشدار استاندار زنجان به مدیران حوزه اجتماعی: دلسوزی عملی داشته باشید

هشدار استاندار زنجان به مدیران حوزه اجتماعی:
دلسوزی عملی داشته باشید
استاندار زنجان گفت: مدیران فعال در حوزه اجتماعی به جای دلسوزی شعاری، دلسوزی عملی داشته باشند و بین برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت ارتباط معقول و منطقی برقرار کنند.
فتح الله حقیقی عصر سه شنبه در جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت زنان و خانواده با اشاره به اهمیت حوزه اجتماعی افزود: در این حوزه باید افراد متخصص به کار گرفته شود تا کارهای مربوطه به نحو مطلوبی پیش برود.
وی اضافه کرد: از طرفی به این مهم باید توجه داشت که در پروژه های عمرانی و اقتصادی با برنامه ریزی و کنترل، کارها انجام می شود اما در حوزه اجتماعی اقدامات مهم بوده چرا که باید کیفیت را به شاخص تبدیل و قابل سنجش کرد تا تبعات بعدی نداشته باشد.
استاندار زنجان ادامه داد: بنابراین هیچ جایی فنی‌تر، از حوزه اجتماعی وجود ندارد و لذا برای پیشبرد امور افراد خاص و علاقه‌مند به خود را نیاز دارد .
وی اظهار داشت: بنابراین وظیفه ای که در حوزه اجتماعی به هر مدیر و فردی سپرده می شود باید به نحو مطلوب انجام شود.
حقیقی با اشاره به اینکه کنترل و پیشگیری آسیب های اجتماعی نیازمند برنامه ریزی کوتاه مدت و کلان است، ادامه داد: این موضوع نیازمند آینده نگری و توانمندی لازم است.
وی افزود: در صورت تحقق این مهم مسائل اجتماعی رفع می شود و این درحالی است که ارائه مسائل کلی در جلسات کاری از پیش نمی برد و باید راهکارها شکل عملیاتی به خود بگیرد.
استاندار زنجان ادامه داد: هرچند آسیب های اجتماعی این استان در مقایسه با استانهای دیگر کمتر است، بر این اساس تشکیل جلسات نیز مبتنی بر خروجی های لازم باشد تا مشکلات پیش آمده برطرف شود.
وی با تاکید بر اینکه با ارائه برنامه های عملیاتی وضعیت آسیب های اجتماعی کنونی استان بهبود می یابد، گفت: هر چند استان رتبه های خوبی در شاخص های مختلف این حوزه در کشور را کسب کرده اما همچنان نیازمند توجه جدی است.
استاندار زنجان در خصوص موضوع طلاق نیز گفت: برای به روز رسانی آمار طلاق در استان، مدیران متولی امر با تشکیل کمیته ای اهتمام جدی داشته باشند، چرا که انجام این کار اثرپذیری لازم را دارد و در نهایت گزارش آن در جلسات آینده ارائه شود.
وی با اشاره به اینکه موضوع حاشیه نشینی نیز اهمیت ویژه ای دارد، ادامه داد: اداره کل راه و شهرسازی استان در این خصوص باتوجه به وظایف محول شده نسبت به ارائه گزارش و پروژه های اجرا شده مبادرت کند.
حقیقی همچنین در ارتباط با تبلیغ کالاهای آسیب رسان به سلامتی خاطرنشان کرد: هیچ فرد و دستگاهی حق تبلیغ کالای آسیب رسان را ندارد و این موضوع قابل پذیرش نیست.

Share this post