زمینه های ارتباطی با مدارس باید تقویت شود

زمینه های ارتباطی با مدارس باید تقویت شود

مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان:

زمینه های ارتباطی با مدارس باید تقویت شود

بیست و هشتین جلسه شورای معاونین در محل سالن شهید تجلی با حضور همه ی اعضا برگزار شد.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان، در این نشست ابراهیم رفیعی، ضمن تسلیت شهادت امام حسن عسگری (ع)و تبریک آغاز امامت امام عصر (عج) گفت : مناسبتهای دینی تلنگری برای همه ما ، جهت توجه بیشتر به امورات دینی و دنیوی تلاش در راستای تربیت دینی و آیینی دانش آموزان  است .

رفیعی در ادامه افزود: تعامل بیشتر ایجاد بسترهای لازم می تواند عملکرد آموزش و پرورش را بهبود ببخشد .

وی همچنین تصریح کرد:  زمینه های ارتباطی ما با مدارس به خاطر شیوع ویروس کرونا کم است که باید در تقویت آن بکوشیم و این ارتباط در راستای بهبود وضعیت آموزشی و پرورشی باشد.

 مدیرکل آموزش و پرورش استان همچنین با اشاره به نظارت حداکثری مدارس ابراز داشت: چون مدارس در روال عادی سال های گذشته نیستند طبیعتا عادت واره ها بخصوص در حوزه زندگی روزمره ی مدارس به هم ریخته است،نیاز به نظارت بیش از پیش احساس می شود و می بایست فرایند تعلیم و تربیت بر اساس ساختارهایی که از پیش تعیین می شود، مورد نظارت ارزیابی و راهنمایی قرار گیرد.

 وی همچنین گفت: فرمول  ثابتی برای ارتقاء آموزش وجود ندارد بلکه نگاه سیستمی با برش منطقه‌ای و محلی می‌تواند بهترین خروجی را حاصل کند. وی با اشاره به اینکه نباید دچار روزمرگی و انفعال در اجرای برنامه‌ها و طرح‌های آموزشی بشویم، اظهار داشت: همواره از ذی رابطان بر اساس برنامه‌های ارائه شده، گزارش اقدامات اخذ شود و این گزارشات به صورت مستند ارائه گردد و همچنین پیگیری و خود ارزیابی هایی بر اساس آن صورت پذیرد.

در این جلسه  داود بهرامی ، معاون آموزش و متوسطه استان ، ضمن تشریح فرایند شیوه نامه انتصاب مدیران مدارس گزارشی از روند انتصاب  مدیران در سطح مناطق ۱۴ گانه را ارائه نمود.

در ادامه عباس عزیزخانی مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان ابهر در خصوص عملکرد، نقاط قوت و ضعف ، چالش ها و فرصت های آموزش و پرورش آن شهرستان به ارائه گزارش پرداخت.

 

 

Share this post