پرداخت بیش از ١٩ هزار و ۵٠٠ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه

پرداخت بیش از ١٩ هزار و ۵٠٠ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه

مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر  ایران استان زنجان خبرداد:

پرداخت بیش از ١٩ هزار و ۵٠٠ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه/

مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر  در زنجان ضمن گرامیداشت سیزدهمین سالروز تأسیس بانک قرض الحسنه مهر ایران، این بانک را نخستین و بزرگترین بانک تخصصی قرض الحسنه کشور دانست وافزود: این بانک طلایه دار بانکداری ناب اسلامی بوده و اشاعه ی فرهنگ قرآنی قرض الحسنه، کمک به رشد و توسعه اقتصادی کشور، توانمند سازی و بهبود معیشت اقشار ضعیف، حمایت از کار آفرینی و اشتغالزایی، تعامل با خیّرین و اشخاص حقیقی و حقوقی و عمل به مسئولیت های متعدد اجتماعی، از برنامه های اولویت دار این بانک به شمار می آید.

پرداخت تسهیلات با کارمزد صفر تا ۴ درصد

حسن خانمحمّدی در گفتگوی اختصاصی با آوای میهن نیوز، درخصوص تسهیلات این بانک گفت: تمام تسهیلات بانک مهر ایران بدون سود و فقط با “کارمزد صفر تا ۴ درصد” بوده و در بخش های مختلف شامل؛ تسهیلات ضروری، ابزار کار و مواد اوّلیه، تعمیر – تکمیل و ودیعه مسکن، اشتغالزایی، درمان، ازدواج، تسهیلات مدد جویان کمیته امداد و بهزیستی، کمک به زندانیان آزاد شده(با جرایم غیر عمد)، تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی و غيره پرداخت می گردد.

وی تعداد سپرده های افتتاح شده اعم از جاری و پس انداز در شعب ١۶ گانه بانک مهر ایران در سرتاسر استان زنجان طی سیزده سال گذشته را  “٢٩٨ هزار فقره” اعلام کرد.

استقرار سیستم بانکداری هوشمند و بدون کاغذ

مدیر شعب بانک مهر ایران استان زنجان با اشاره به خدمات فراگیر بانک مهر ایران در حوزه بانکداری الکترونیک گفت: علاوه بر خدمات؛ تلفن بانک، اینترنت بانک، همراه بانک، پیامک بانک، پرداخت غیر حضوری اقساط، امضای دیجیتال، صدور آنی انواع کارت های الکترونیکی از قبیل کارت های نقدی و هدیه(بصورت مجازی)، عضویت در شبکه شتاب و سامانه های ساتنا، پایا، چکاوک و …،  از جمله خدمات فراگیر بانک مهر ایران در حوزه بانکداری الکترونیک است.

خان محمدیافزود: بانک مهر ایران به‌ گونه ای عمل کرده است تا مشتریان را از مراجعه حضوری به شعب بانک بی‌نیاز کند بویژه در شرایط کرونایی و به جهت اشاعه فرهنگ سلامت، احترام به محیط زیست و صرفه جویی در وقت و هزینه شهروندان به این موضوع بیشتر توجه شده است.

وی ادامه داد: بانک مهر ایران چندین خدمت ویژه را در حوزه بانکداری سبز و بدون کاغذ برای نخستین بار در سیستم بانکی کشور ارائه کرده و موفق شده است در این حوزه پیشگام باشد. و این اقدامات در سطحی بود که بانک مهر ایران نخستین ارائه دهنده احراز هویت دیجیتال برای دریافت کد سجام بود. از دیگر اقدامات مهم این بانک در راستای گسترش بانکداری الکترونیکی می توان به “افتتاح حساب، درخواست وام، محاسبه معدل و محاسبه اقساط” بصورت آنلاین اشاره کرد. بدین ترتیب که شهروندان گرامی می‌توانند در بستر اینترنت‌ بانک با مراجعه به سایت www.qmb.ir و نیز نصب همراه بانک مهر ایران از این خدمات بهره مند شوند.

بانک برتر جهان اسلام و ایران

خانمحمّدی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: شفافیّت مالی بانک مهر ایران و انتشار منظم اطلاعات، یکی از دلایلی بود که در سال ٢٠١٨ علاوه بر”کسب رتبه بانک اول ایران”، موجب شد این بانک از سوی نشریه بنکر(معتبرترین نهاد بین المللی رتبه بندی بانک ها) به‌ عنوان “سوّمین بانک برتر جهان اسلام” انتخاب شود و همچنین در سال ٢٠١٩ از سوی سازمان همکاری های اسلامی، جایزه “نخبه برتر اقتصادی جهان اسلام” به‌ دلیل تلاش‌های قابل توجه این بانک در ترویج بانکداری اسلامی، حمایت از توسعه تولید صنعتی، اقتصادی، اجتماعی و اشتغال‌زایی و کارآفرینی تقدیم بانک مهر ایران شد.

صرف جریمه دیر کرد در امور عام المنفعه

مدیر شعب استان زنجان در خصوص دیرکر تسهیلات گفت: بانک مهر ایران صرفاً بر اساس عقد قرض الحسنه عمل می کند، در رابطه با نحوه هزینه کرد جريمه تأخير تأديه( همان پولی که بانک ها بابت تأخير در بازپرداخت اقساط تسهيلات از مشتريان دريافت می كنند) نیز پیشگام شده و وجوه دریافت شده بابت تاخیر تأديه را در امور خير و عام المنفعه صرف می کند.

فعالیّت گسترده در حوزه مسئوليت اجتماعی

خانمحمّدی تاکید کرد: بانک مهر ایران همواره در حوزه مسئوليت اجتماعی فعالیّت‌های جدی داشته است. بیمه ۵٠٠ هزار خانه روستایی در سه استان محروم که تقدیر معاون پارلمانی رییس جمهوری و رییس سازمان مدیریت بحران را در پی داشت، ساخت ١٠٠ واحد مسکونی برای سیل زدگان و همچنين ساخت مدرسه و خانه بهداشت در مناطق محروم برخی از اقدامات بانک در این حوزه به شمار می رود.

 

حمایت از دانشجویان و شرکت های دانش بنیان

مدیر شعب استان زنجان ادامه داد: حمایت از دانشجویان به عنوان یکی از اثرگذارترین افراد در پیشرفت و اعتلای کشور بیش از پیش در دستور کار قرار گرفت و در این زمینه تفاهم نامه هایی با صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت و دانشگاه پیام نور منعقد شد. همچنین همکاری با مراکز مرتبط با شرکت های دانش بنیان مانند صندوق نوآوری و شکوفایی با هدف ایجاد ۵ هزار فرصت شغلی در این حوزه يکی ديگر از رویکردهای بانک مهر ایران است.

پرداخت تسهیلات بدون ضامن

خانمحمّدی، پرداخت تسهيلات بدون ضامن برای اولین بار در شبکه بانکی کشور را از برنامه های این بانک برای ایجاد رضایتمندی و تکریم مشتریان خوش حساب سیستم بانکی برشمردو افزود: پس از اعتبار سنجی متقاضیان و بر اساس رتبه اعتباری مشتری پرداخت می گردد.

اجرای طرح کالا کارت مهر ایران

خانمحمّدی، اجرای “طرح کالا کارت بانک مهر ایران” را از طرح های ویژه این بانک برای حمایت از رونق تولید، اشتغالزایی و همچنين افزایش قدرت خرید مردم دانست وتصریح کرد: متقاضیان می توانند با مشارکت در این طرح از وام قرض الحسنه فوری خرید کالا و خدمات تا سقف ٢٠ میلیون تومان با کارمزد ٢ تا ۴ درصد بهره مند شوند(امکان پرداخت تسهیلات تا سقف ٣٠٠ میلیون ریال برای کارکنان سازمان ها و شرکت هایی که نسبت به تعهد پرداخت اقساط پرسنل اقدام شود). که در سایت بانک مهر ایران به نشانی www.qmb.ir جزئیات، شرایط و امتیازات این طرح به همراه لیست فروشگاه های طرف قرارداد و سایر اطلاعات تکمیلی درج شده است.

مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران استان زنجان در پايان، از ١٠ میلیونی شدن خانواده بانک مهر ایران خبر داد.

Share this post