استفاده از پابند الکترونیک برای ۱۸۴ زندانی در زنجان

استفاده از پابند الکترونیک برای ۱۸۴ زندانی در زنجان

میهن نیوز: رییس کل دادگستری استان زنجان گفت :  در استان ۱۸۴ زندانی با نصب پایبند الکترونیکی در محدوده مشخص  مدت حبس خود را می گذارنند و سیاست حبس ‌زدایی از برنامه‌های مهم دستگاه قضایی است و دستگاه قضایی تمام تلاش خود را بر کاهش جمعیت کیفری زندانیان انجام خواهد داد.

رییس شورای قضایی استان به همراه دادستان مرکز استان و معاون قضایی  در بازدید از پیش اعلام نشده از مرکز مراقبت الکترونیکی زندانیان از اجرای طرح پابند الکترونیکی در استان خبر داد و افزود: برابر ماده ۶۲ ق.م.ا، با تشخیص و تصمیم دادگاه، هم¬چنین در صورت رضایت محکوم، اجرای حکم حبس خانگی در محدوده مکانی مشخص، با استفاده از پابند الکترونیکی مذکور و تجهیزات مرتبطِ آن، ممکن می گردد.

صادقی نیارکی افزود:  سیاست حبس ‌زدایی از برنامه‌های مهم دستگاه قضایی است ودر استان ۱۸۴ زندانی با نصب پایبند الکترونیکی در محدوده مشخص  مدت حبس خود را می گذارنند و دستگاه قضایی تمام تلاش خود را بر کاهش جمعیت کیفری زندانیان انجام خواهد داد.

رئیس کل دادگستری استان زنجان در تشریح  فواید استفاده از طرح پابندهای الکترونیکی خاطرنشان کرد: با نصب پابند بر پای زندانیان، آنها می‌توانند زندگی عادی داشته باشندو در صورت خروج زندانی از محدوده تعریف شده بلافاصله توسط عوامل مراقبتی اخطارهای لازم  داده می شود .

رئیس شورای قضایی استان زنجان ادامه داد: از ویژگی‌های اجرای طرح پابند الکترونیکی، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و صرفه‌جویی در هزینه است، چرا که ماندن افراد در زندان مشکلات خاص خودش را دارد و این طرح با یک کار کارشناسی شده در حال اجرا است

پابند الکترونیکی

Share this post