مردم همچنان طرح فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند

مردم همچنان طرح فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان :
مردم همچنان طرح فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند
معاون سیاسی-امنیتی استانداری زنجان در گفتگوی اختصاصی با پایگاه خبری آوای میهن نیوز ضمن تبریک اعیاد شعبانیه مخصوصاً میلاد امام زمان(عج) اظهار داشت: مردم شریف استان زنجان در طرح غربالگری بسیار موفق عمل کردند لذا انتظار داریم در رعایت موضوع فاصله گذاری اجتماعی نیز همچنان مشارکت داشته باشند .
دکتر خدابخش مرادی ضمن هشدار در خصوص تجمع مردم در روزهای اخیر ادامه داد : شهروندان زنجانی در روز طبیعت نیز منطقی عمل کردند و در خانه ماندند، لذا انتظار می‌رود برای شکست ویروس کرونا همچنان به هشدارهای بهداشتی عمل کنند و در خانه بمانند چراکه با رفت و آمدها نه تنها زنجیره ی بیماری قطع نخواهد شد بلکه باعث می‌شود در هفته های آینده با بیماران بسیاری مواجه شویم.
وی تأکید کرد: وقتی مردم با دولت در زمینه مقابله با کرونا همکاری می کنند شاهد سیر نزولی این بیماری در جامعه می شویم و در این راستا همچنین شاهد مراجعه کمتری به بیمارستان‌ها هستیم و تعداد بیماران مبتلا به کرونا نیز کمتر خواهد شد لذا از مردم خواهش می کنیم همچنان به رعایت فاصله اجتماعی پایبند بوده و با جدیت بیشتری به آن عمل کنند.
معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان سپس به مصوبه ستاد ملی کرونا در کشور و استان که در راستای سلامت مردم برگزار می شود اشاره کرد و افزود: باید در راستای حفظ بزرگترین سرمایه مان یعنی جان و سلامتی شهروندان که از همه چیز با ارزش تر است عمل کرده و از سفرهای غیر ضرور برون شهری و درون شهری و حتی استانی پرهیز نماییم هر چند در این زمینه همکارانمان در نیروی انتظامی که در مبادی ورودی شهرها حضور دارند از ورود خودروهای سایر استان‌ها جلوگیری خواهند کرد.
وی ادامه داد: در ستاد کرونای استان نیز مصوب شد طرح فاصله اجتماعی تا پایان فروردین ماه اجرا شود و نظارت همچنان ادامه خواهد داشت لذا وسایط نقلیه متوقف متخلف به پارکینگ ها هدایت می شوند و اعمال قانون خواهد شد.
دکتر مرادی در خصوص ادامه شیوع کرونا نیز گفت :در هر زمان که فاصله اجتماعی رعایت نشده است شیوع ویروس کرونا بیشتر شده و متاسفانه آمار مراجعه به بیمارستانها سیر صعودی را نشان می دهد.
وی در پایان با تاکید بر اینکه تا ۲۳ فروردین ماه کلیه کسبه و بازار تعطیل است ادامه داد: مشاغلی که ارزاق عمومی را تامین می‌کنند صرفاً می‌توانند فعالیت کنند و پس از ۲۳ فروردین نیز مشاغل به سه دسته تقسیم می شوند، برخی از کسبه دارای ریسک پایین و برخی متوسط و برخی نیز از ریسک بالایی برخوردارند که در طرح ستاد استانی کرونا مشخص شده و تا پایان هفته اعلام خواهد شد اما از ۲۳ فروردین کسبه هایی که دارای ریسک پایین هستند و فعالیتشان تجمعی نیست می توانند به فعالیت خود ادامه دهند.

Share this post