با تأسی از سیره حضرت امام(ره) اقدامات مسوولان باید از روی تقوا و برای خدا باشد

افشارچی

با تأسی از سیره حضرت امام(ره) اقدامات مسوولان باید از روی تقوا و برای خدا باشد

آوای میهن نیوز- استاندار زنجان در جلسه کارگروه امور اجتماعی و فرهنگی استان به سالگرد رحلت حضرت امام (ره) اشاره کرد و گفت: نفوذ معنوی امام خمینی(ره) برگرفته از صداقت و معصومیت و ناشی از تقوی حضرت امام(ه) بود به طوری که ایشان از همان سنین جوانی خود را برای خدا خالص کرد.

محسن افشارچی افزود: با تأسی از سیره حضرت امام(ره)، اقدامات مسوولان نیز باید از روی تقوا و برای خدا باشد.

وی با اینکه دنیای بدون حضرت امام(ره) دنیای تاریکی می شد، اظهار کرد: خدا را شاکریم که در عصر حضرت امام (ره) به دنیا آمدیم و ایشان را درک کردیم.

استاندار زنجان گفت: امسال تغییر خوبی در میزان بودجه استان رقم خورده است و به تناسب آن، تخصیص اعتبار به فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در زنجان وضعیت بهتری خواهد یافت.

افشارچی با بیان اینکه خوشبختانه در ارتباط با اعتبارات فرهنگی اتفاق های خوبی در حال روی دادن است، افزود: مطالبه اعتبار برای برنامه های فرهنگی و اجتماعی نشان از این دارد که در این حوزه ها کار انجام می شود.

وی به لزوم توجه و دقت در حل آسیب های اجتماعی و فرهنگی در استان اشاره کرد و ادامه داد: مهمترین مولفه در این حوزه امیدوار بودن به حل مسائل، کلان نگری و تفکیک مسائل و پیگیری حل آنها است.

استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود به آمار ازدواج و طلاق در این استان اشاره کرد و گفت: سال گذشته هفت هزار و ۸۲۱ واقعه ازدواج و ۲ هزار و ۵۹۳ واقعه طلاق در استان به ثبت رسید و نرخ طلاق در استان ۳۳ درصد شد.

افشارچی با بیان اینکه استان زنجان در زمینه آسیب های اجتماعی معمولا جزو استان های آخر کشور است، افزود: برای کاهش آسیب هایی مثل طلاق، لازم است دلایل و زمینه های افزایش این موضوع در برخی مناطق استان به صورت نقطه ای بررسی شود.

Share this post