آماده سازی مراکز خرید تضمینی گندم در استان زنجان

گندم

آماده سازی مراکز خرید تضمینی گندم در استان زنجان

 

آوای میهن نیوز_مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان گفت: اعضای گروه فنی و مهندسی اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان از آماده سازی مراکز ملکی و غیردولتی خرید تضمینی گندم خبر داد.

ولی اله زمانی در تشریح جزئیات این خبر، اظهار کرد: بازدید و بررسی های صورت گرفته با هدف رفع نواقصات فنی، بهداشتی و سایر مسائل انجام شده است.

زمانی گفت: سیلوهای ذخیره خرید تضمینی گندم استان که مجموعاً بیش از ۶۵۰ هزارتن ظرفیت دارد شامل مراکز ملکی (دولتی)، مراکز بخش غیردولتی، سیلوهای کمیسیون خرید کارخانجات آرد و انبار اتحادیه شرکت‌های تعاونی روستایی(در صورت نیاز) استان زنجان می باشد.

وی با بیان اینکه پس از اعلام آمادگی مرکز خرید جهت انجام عملیات خرید و عقد قرارداد انجام می شود، توضیح داد: بازدید و بررسی امکانات، زیرساخت ها و شرایط کیفی مراکز با خرید گندم و تایید مراتب در قالب بازدید دوره ای و رتبه بندی مراکز صورت می گیرد.

ولی اله زمانی اظهار داشت: مراکز خرید از نظر ساختمان، تجهیزات مراکز انباری و سیلویی شامل باسکول، تجهیزات تخلیه و بارگیری و نگهداری، لوازم آزمایشگاهی تعیین و اندازه گیری افت گندم، نرم افزار و رایانه و … مورد بازدید و بررسی بعمل می آید.

وی با توجه به انجام مکاتبات مربوط به اقدامات و الزامات قبل از شروع خرید، عنوان کرد: کلاس های آموزشی و بازآموزی قبل از شروع عملیات خرید در رابطه با مسئولین فنی و کارشناسان، عوامل تشخیص و ذیحساب مراکز خرید برگزار می گردد.

زمانی تصریح کرد: بازدید های دوره ای و مکرر از مراکز خرید در زمان انجام عملیات خرید، اخذ نمونه های تصادفی از گندم های تحویلی، انجام آزمایشات مختلف جهت راستی آزمایی مرکز خرید و ارسال نمونه های میانگین به همراه نتایج آزمایشات مربوطه به صورت دو هفته ای به مرکز پژوهش‌های غلات کشور ارسال می شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان ادامه داد: اطلاع رسانی خرید تضمینی گندم از کشاورزان در سال ۱۴۰۳ از طریق سامانه سیفا و از کشاورزانی که مشخصات آنها در سامانه مذکور ثبت می باشد انجام خواهد شد. مشخصات کشاورزان به همراه مقدار محصول قابل تحویل از طریق ارتباط سیستمی سامانه یاد شده با سامانه پهنه بندی و مدیریت داده های کشاورزی اخذ می گردد.

زمانی تصریح کرد: طبق اعلام بخشنامه وزارت جهاد کشاورزی، قیمت خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری از کشاورزان به ازای هر کیلوگرم گندم ۱۷ هزار و پانصدتومان تعیین شده است.

Share this post