آیین تجلیل از ورزشکاران قهرمان زنجان برگزار شد

آیین تجلیل از ورزشکاران قهرمان زنجان برگزار شد

آوای میهن نیوز- به همت شهرداری و شورای اسلامی زنجان آیین تجلیل از قهرمانان مدال آور زنجان برگزار شد.

در این مراسم باشکوه که با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان، معاون استاندار، شهردار، رئیس شورا، اعضای شورای اسلامی شهر زنجان و عده‌ای از مسئولان حضور داشتند شهردار زنجان گفت: ورزشکاران قهرمان همواره اسوه و الگوی جامعه هستند که باید از تلاش‌های این بزرگواران تقدیر و تشکر کرد.

دکتر علیرضا فیروزفر با اشاره به اینکه جوانان باید ورزشکاران را الگوی خود قرار دهند افزود: اهمیت دادن به ورزش همواره در دین اسلام سفارش شده لذا باید جوانان و نوجوانان الگوهای خود را از میان ورزشکاران با اخلاق انتخاب نمایند.

او ازحضور حضرت آیت الله خاتمی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه محبوب زنجان تقدیر و تشکر کرد وادامه داد: همچنین از ریاست محترم و اعضای شورای شهر زنجان که با پشتیبانی، هماهنگی و تصویب لایحه برگزاری مراسم تجلیل موافقت نمودند تقدیر و تشکر می‌کنم.

شهردار زنجان ادامه داد: زندگی ورزشکاران قهرمان زندگی خاصی است، آنها از همان دوران کودکی تلاش می‌کنند تا به درجه‌ای از ورزش برسند که بتوانند پیروز میدان شوند و پرچم کشور عزیزمان را به اهتزاز درآورند و چه چیزی با ارزش‌تر از اینکه یک قهرمان پرچم کشورش را بلندتر از پرچم‌های دیگر بالا می‌برد، لذا باید دست بوس این عزیزان و خانواده‌هایشان باشیم.

او با تاکید بر اینکه ورزشکاران قهرمان در عرصه‌های مختلف نیز قهرمان هستند یادآور شد: قهرمانان گاهی در زندگی با موانع سختی برخورد می‌کنند اما با تلاش و کوشش سربلند بیرون می‌آیند که شاید یک فرد عادی نتواند اینگونه زندگی را مدیریت کند.

خانواده‌های زنجانی ورزش دوست هستند

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان نیز در این مراسم گفت: دولت ها همواره متکی بر سرمایه های اجتماعی هستند و سرمایه های اجتماعی نیز شاخصه های مختلفی از جمله فرهنگی، هنری علمی ادبی دارد که مهمترین این شاخصه‌ها ورزشی است، لذا اگر بخواهیم شهر توسعه یافته‌ای داشته باشیم  باید همه مولفه‌ها با یکدیگر رشد نمایند تا بتوانیم به توازن مناسب برسیم.

مهندس مجید ناصحی مقدم با تاکید بر اینکه راه ۴۴ ساله ورزش مثبت بوده است اظهار کرد: اگر به گذشته بازگردیم در استان زنجان تنها دو  یا سه رشته ورزشی فعال بود، اما در زمان حاضر به برکت جمهوری اسلامی تمام رشته‌ها در استان فعال است و تیم‌های مختلفی وجود دارد لذا این آرامش شکل گرفته بسیار ارزشمند است و بخش عمده‌ای از این موضوع به مردم باز می‌گردد که خانواده‌های زنجانی ورزش دوست هستند،

او افزود: اگرچه دولت در راستای ساختارمند کردن ورزش اقداماتی انجام داده است اما ورزشکاران نیز تمام تلاش خود را در راستای به دست آوردن مدال‌های رنگی انجام داده اند، امیدوارم قدردانی‌ها به یک جلسه کفایت نکند و ما بتوانیم از قهرمانان شهرمان همواره قدردانی نماییم.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان  با تاکید بر اینکه باید سکوی نگاهمان به آینده باشد اظهارکرد: باید برای جوانان امیدواری ایجاد کرد چرا که شادابی و نشاط در جامعه باعث می‌شود امید پررنگ‌تر گردد اگر اینگونه باشد به اهدافمان که همان سربلندی کشور عزیزمان است خواهیم رسید.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان هم در این آئین به بی‌اخلاقی برخی از ورزشکاران در چند وقت اخیر نسبت به پرچم و سرود ملی اشاره و تاکید کرد: اقدامات شما پاسخی به ورزشکارانی بود که نان این مملکت خورده و هوای این سرزمین را استنشاق کرده ولی بی‌اخلاقی کردند چرا که پرچم نماد غیرت و هویت ما ست.

آیت‌الله علی خاتمی، تاکید کرد: مدال‌های ورزشکاران در میادین ورزشی یک طرف ماجراست و برخورد با پرچم و سرود ملی طرف دیگر است و من امیدوارم ورزشکاران سرافراز باشند.

در پایان این مراسم ازورزشکاران مدال آور تجلیل بعمل آمد.

Share this post