اجرای طرح نان کامل در استان زنجان

اجرای طرح نان کامل در استان زنجان

آوای میهن نیوز- معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استاندار زنجان گفت: در راستای مسائل  اجتماعی وخانواده  تولید نان کامل در استان زنجان راه اندازی خواهد شد.
ابوالفضل رفیعی در جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، بانوان و خانواده استان با تاکید بر اینکه جلسات باید از پویای بیشتری برخوردار باشد افزود: آسیب‌های اجتماعی نیاز به مداخله ورزی  تمام ارگانها و ادارات و همچنین مردم دارد و مهمترین موضوع، پیشگیری‌ و مقابله با آسیب های نوظهور است.
وی با اشاره به اینکه کارگروه اجتماعی در سال ۱۴۰۰ مصوبات مطلوبی داشته است اظهار کرد: در راستای مسائل اجتماعی از جمله خودکشی، طلاق، نزاع و خشونت چه به صورت دسته جمعی و یا گروهی با فعالیت شورا و کارگروه های مختلف اجتماعی به نتایج مطلوبی دست یافته‌ایم و این اقدامات همچنان ادامه دارد.
رفیعی گفت: بسیاری از مسائل اجتماعی با حضور متولیان و صاحب نظران به صورت علمی با جدیت پیگیری می‌شود و لذا پس از ریشه یابی آن موارد، به نتایج خوبی  دست می‌یابیم که در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی بسیار تاثیرگذار است.
وی با تاکید بر اینکه کاهش آسیب‌های اجتماعی با فرهنگ سازی به نتیجه خواهد رسید ادامه داد:موضوع خانواده و چالش جمعیت مهم است و باید همه بخشهای ذیربط دولتی و مردمی در قبال برنامه های مربوطه مشارکت و همکاری کنند.

وی افزود: نظام مسائل استان در حوزه آسیب‌های اجتماعی تهیه شده و بصورت جدی از طریق تقسیم کار دستگاه های مختلف و بهره گیری از ظرفیت های مردمی در حال پیگیری می باشد.
این مسوول با بیان اینکه اعتیاد جزو آسیب‌های اجتماعی مهم و اولویت دار استان است، تصریح کرد: جمع‌آوری و ساماندهی معتادان متجاهر و نیز متکدیان به ویژه در آستانه سال باید سرعت بیشتری بگیرد.
وی گفت: درخصوص جمع آوری متکدیان یک زنجیره فعالیت برای دستگاه های مختلف در این خصوص تعریف شده لیکن شهرداری ها نقش مهم‌تری دارند و بایستی با کمک فراجا و مرجع قضایی نسبت به جمع آوری و غربالگری و برخورد با تکدی گری به ویژه در آستانه سال جدید اهتمام بیشتری نمایند.

Share this post