تعاونی‌ها در اقتصاد استان نقش بسزایی دارند

تعاونی‌ها در اقتصاد استان نقش بسزایی دارند

استاندار قزوین:

تعاونی‌ها در اقتصاد استان نقش بسزایی دارند/صادرات هشت میلیون و ۳۴۶ هزار دلاری تعاونی‌های قزوین در سال ۹۸

استاندار قزوین گفت: تعاونی‌های صنعتی، خدماتی و کشاورزی استان در سال ۹۸، هشت میلیون و ۳۴۶ هزار دلار کالا به کشورهای همسایه صادرات داشته‌اند.

به گزارش آوای میهن نیوز ، هدایت الله جمالی پور با قدردانی از تلاش‌های تعاونگران استان و حمایت قاطع از فعالیت تعاونی‌ها در قزوین، اظهار داشت: تعاونی‌های استان با اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مبنی بر تقویت جایگاه و نقش آنها در اقتصاد کشور و حمایت‌های قانونی دولت تدبیر و امید به رشد چشمگیری در حوزه‌های مختلف صادراتی و فعالیتی دست یافته‌اند.

این مسوول اضافه کرد: نقش‌آفرینی تعاونی‌ها در اقتصاد استان بسیار برجسته بوده و میزان اثرگذاری آنها در نرخ‌های اقتصادی قزوین بالاتر از میانگین کشوری است.

وی با اشاره به بهره برداری از ۶ طرح تعاونی استان همزمان با هفته تعاون با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس‌جمهوری، افزود: در این مراسم که از طریق ویدیو کنفرانس در یک شرکت تعاونی استان برگزار شد ۶  تعاونی مسکن فاتحان فجر، ماهان دام الوند، مسکن سه البرز، تولیدی ظریف پرشین لیا، مسکن شورای حل اختلاف و تعاونی ۱۱۰ قزوین به بهره برداری رسیدند.

استاندار افزود: این تعاونی‌ها که در بخش‌های مسکن، تولید، دامپروری و کشاورزی مشغول فعالیت هستند با ۱۳۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برای هزار و ۴۸ نفر اشتغالزایی کرده اند.

 وی افزود: هم اینک ۷۷۶ تعاونی فعال با گرایش‌های مختلف در حوزه صنعت، خدمات، توزیع و کشاورزی در استان مجوز فعالیت دریافت کرده‌اند که بیشترین آنها در بخش کشاورزی مشغول به فعالیت هستند.

جمالی پور گفت: ما در ادامه این مراسم از ۱۳ تعاونی برتر استان در حوزه‌های مصرف، اعتبار، صنعت، حمل و نقل، مسکن، خدمات، توسعه عمران، کشاورزی، صنایع دستی، دهیاری و فرش تجلیل کردیم تا به صورت نمادین از فعالیت‌های مفید و موثری تعاونی‌های استان قدردانی کرده باشیم.

Share this post