تحقق ۹۰ درصد تعهدات دولت در دور اول سفر رییس جمهور به زنجان

تحقق ۹۰ درصد تعهدات دولت در دور اول سفر رییس جمهور به زنجان

آوای میهن نیوز-استاندار زنجان گفت:در دور اول سفر رئیس جمهور چهار هزار میلیارد تومان برای استان مصوب شد که تعهدات دولت ۹۰ درصد و با در نظر گرفتن تعهدات وزارتخانه ها ۶۰ درصد آن محقق شده است.
محسن افشارچی در تبیین دستاوردهای دولت در استان با بیان اینکه تا کنون میزان اعتبارات برای دور دوم سفر ۹ هزار میلیارد تومان برآورد شده است، افزود: تلاش می شود در جلسه ای در روزهای آینده با معاون اول رییس جمهوری این مبالغ به مراتب افزایش یابد.
وی با بیان اینکه دور اول سفرهای استانی بر مبنای پروژه محوری بود، اضافه کرد: دور دوم سفر رییس جمهور به استان ها برنامه محور بوده و در این خصوص برنامه های مختلفی برای افتتاح پروژه ها در نظر گرفته شده ست.
این مسئول با تاکید بر اینکه این استان کنترل آب های سطحی اهمیت دارد، ادامه داد این استان به استفاده از آب های سطحی متکی است و با توجه به اینکه برداشت سالانه از آورد آن بیشتر است سطح آن رو به کاهش است.
افشارچی با تاکید بر اینکه با سازو کارهای انجام گرفته احداث ۲ سد مراش و بلوبین در استان مورد توجه قرار گرفته است، افزود: سد بلوبین که دارای حجم مخزن ۲۹ میلیون متر مکعب و ۱۷.۵ میلیون متر معکب حجم آب تنظیمی است، جریان‌های سطحی آب در محدوده این سد کنترل، جمع آوری و ذخیره خواهد شد.
وی با بیان اینکه طبق برنامه ریزی آبگیری سد مراش استان نیز سال آینده انجام خواهدشد، اضافه کرد: سد مشمپا نیز از جمله سدهای مهم این استان است که با رفع اشکالات و تغییرات ایجاد شده که این پروژه مهم نیز در دور دوم سفر رییس جمهور لحاظ خواهد شد.
استاندار زنجان با تاکید بر اینکه ۲۵ درصد بودجه دور دوم سفر استانی به مسئله آب اختصاص یافته است، ادامه داد: در حوزه راه نیز کریدور جنوب به شمال شیرین سو تا سه راهی طارم، ماده ۵۶ اقدامات لازم در حال انجام و پرداخت است.
وی با بیان اینکه مدل کنونی ساخت مسکن در کشور را نمی پسندم اظهار داشت: هم اکنون ۱۷ هزار واحد نهضت ملی مسکن استان در حال ساخت است و زنجان در ارتباط با رفع موانع لازم گام های بر داشته است.
واگذاری ۳۰۰ قطعه زمین در سفر رییس جمهور به متقاضیان جوانی جمعیت
این مسئول ادامه داد: در سفر قریب الوقوع رئیس جمهور به استان ۷۰۰ قطعه زمین طبق قانون جوانی جمعیت به متقاضیان واجد شرایط داده می شود که استان تلاش دارد مسکن را بخش مهم را با وجود موانع به سرانجام برساند.
وی با بیان اینکه یکی از گره گشایی چندین ساله اخیر در این استان با همکاری های انجام گرفته مسئله پتروشیمی زنجان است، گفت تا سال آینده بخشی از پتروشیمی این استان راه اندازی و این مهم نیر در سفر رییس جمهور به استان مطرح خواهد شد.
افشارچی با بیان اینکه میزان تولید گوشت مرغ استان ۲ سوم نیاز را در بر می گیرد، اضافه کرد:در زمان حاضر با ساز و کارهای فراهم شده آرامش خوبی در این بخش حاکم شده و به عبارتی کنترل شده است.

این مسئول به موضوع گوشت قرمز و مشکلات پیرامونی آن اشاره کرد و گفت: متاسفانه به اندازه کافی تولید در این خصوص انجام نمی گیرد و و طبق رایزنی ها با بنیاد مستضعفان مشکل بوجود آمده را تا حدود زیادی برطرف خواهیم کرد.
وی اتمام فرآیند واگذاری مدیریت برداشت و فروش پسماند ۱۰ میلیون تنی شهرک روی زنجان و ردیف در آمد و هزینه ۲۰۰ میلیاردی در بودجه سال ۱۴۰۲ را از اقدامات انجام گرفته استان ذکر کرد.

Share this post