ارائه خدمات رایگان در مراکز درمان تامین اجتماعی به بیمه شدگان

ارائه خدمات رایگان در مراکز درمان تامین اجتماعی به بیمه شدگان

میهن نیوز- مدیردرمان تامین اجتماعی استان زنجان در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه تامین اجتماعی در استان با دو بیمارستان و پنج مرکز درمانی به صورت مستقیم به بیمه‌شدگان ارائه خدمت می‌کند، اظهار کرد: مراجعه به این مراکز درمانی در هر دو بخش سرپایی و بستری البته به غیر از بخش بستری بیمارستان سردار سلیمانی که به دلیل محدودیت در فضای فیزیکی، با افزایش مواجه شده است.

دکترامیرعباس جراحی علمداری، از برنامه‌ریزی برای توسعه فیزیکی در دو بیمارستانی ملکی تامین اجتماعی در استان خبر داد و افزود: توسعه فضا در بیمارستان سردار سلیمانی آغاز و برای بیمارستان امام حسین موافقت شده است تا بخش‌های پرمراجعه در این مراکز درمانی توسعه و استانداردسازی شود.

مدیر درمان تأمین‌ اجتماعی استان زنجان گفت: مجوز لازم برای افزایش فضای بیمارستان امام حسین(ع) زنجان به میزان ۹ هزار متر مربع دریافت شده است.

دکتر جراحی افزود: امیدواریم این طرح با تخصیص منابع لازم طی سال ۱۴۰۳ انجام شود البته پیگیری های استانی نیز در حال انجام است.

او اضافه کرد:مشکل اساسی خدمت رسانی بیمارستان امام حسین(ع) به قدمت آن باز می گردد چون این مکان در سال ۷۹ با فضای فیزیکی بسیار محدود با ۹۶ تخت به بهره برداری رسیده بود.

این مسوول ادامه داد :با توجه به نیاز استان، تعداد تخت های آن به ۱۴۴ تخت فعال رسید و همین مساله موجب شد فضاهای بیمارستان از قبیل آی سی یو، بلوک زایمان، اتاق های عمل و حتی اورژانس از استاندارد کافی برخوردار نباشد.

او با تاکید بر اینکه خریدهای دارویی تامین اجتماعی به صورت متمرکز انجام می‌شود، تصریح کرد: دپوی دارویی در این مراکز ۶ تا ۱۸ ماهه است هر چند مشکلاتی در این بخش وجود دارد که کشوری بوده و باید بگویم یکی از این مشکلات عرضه دارو به صورت سبد دارویی است که ناشی از انحصاری بودن شرکت‌های دارویی می باشد.

دکترجراحی با تاکید بر رایگان بودن درمان در مراکز ملکی تامین اجتماعی برای بیمه شدگان گفت: شاید عجیب به نظر برسد ولی هستند بیمه‌شدگانی که از این موضوع اطلاع ندارند و برای گرفتن خدمات به مراکز دیگر مراجعه می‌کنند.

مدیردرمان تامین اجتماعی استان زنجان با اشاره به تهیه انواع تجهیزات از جمله تجهیزات تصویربرداری برای مراکز درمانی بیمارستانی ملکی تامین اجتماعی گفت: هر چند تلاش می‌شود متخصص بهره‌مندی این تجهیزات هم در این مراکز درمانی جذب شوند ولی در برخی مواقع کمبودهایی وجود دارد که ناشی از قوانین است کما اینکه بیمارستان سردار سلیمانی متخصص رادیولوژی ندارد و دستگاه سونوگرافی تهیه شده برای این بیمارستان در حال حاضر غیرفعال است.

 

Share this post