پروانه فعالیت موزه آموزش و پرورش صادر می‌شود

دکتر صفوی

پروانه فعالیت موزه آموزش و پرورش صادر می‌شود

آوای میهن نیوز: مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: توسعه فضای موزه فرهنگ و آموزش، موجب حفظ و معرفی هویت تاریخی و فرهنگ آموزش‌ و پرورش استان می‌شود که به‌زودی پروانه فعالیت و بهره‌برداری از موزه فرهنگ و آموزش صادر خواهد شد.

سید سعید صفوی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان در بازدید از موزه آموزش و پرورش زنجان اظهار کرد: توسعه فضای موزه فرهنگ و آموزش، موجب حفظ و معرفی هویت تاریخی و فرهنگ آموزش‌ و پرورش استان می‌شود که به‌زودی پروانه فعالیت و بهره‌برداری از موزه فرهنگ و آموزش صادر خواهد شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان به ضرورت توسعه فضاهای موزه فرهنگ و آموزش استان اشاره و اظهار کرد: موزه فرهنگ و آموزش استان مجموعه‌ای منحصر به‌ فرد و ارزشمند است که موجب برقراری ارتباط و آشنایی با چهره‌های فرهنگی، مفاخر و شخصیت‌های تأثیرگذار استان می‌شود.

وی افزود: مدرسه شریعتی از بناهای تاریخی و ارزشمند شهرستان زنجان است و علاوه بر این‌که جزو میراث ملموس است به‌واسطه ایجاد موزه در این بنا میراث ناملموس را نیز در برمی‌گیرد. این موزه می‌تواند به معرفی مفاهیم مرتبط با میراث‌فرهنگی و توسعه گردشگری استان کمک کند.

صفوی تصریح کرد: در راستای سیاست‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در زمینه توسعه موزه‌های بخش خصوصی و همچنین ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت‌های استان در عرصه موزه‌داری، مجوز تأسیس موزه فرهنگ و تاریخ آموزش‌و پرورش زنجان صادر خواهد شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: این موزه به وضعیت آموزشی کشور و استان زنجان در زمان‌های متفاوت اشاره دارد. موزه تاریخ آموزش‌و پرورش شامل بخش‌های مختلفی است که نه‌تنها نگاه موزه‌ای، جمع‌آوری و گردآوری را دارد بلکه به مکانی برای ارائه موضوع آموزش و تعلیم و تربیت در دوره‌ها و سبک‌های مختلف باید تبدیل شود.

وی خاطرنشان کرد: این موزه گوشه‌ای از تلاش فرهنگیانی است که با عشق و علاقه به تعلیم و تربیت پرداختند و گام ارزشمندی برای شناساندن آموزش‌ و پرورش استان به شهروندان و گردشگران است تا با تاریخچه این نهاد مهم تربیتی در استان آشنا شوند.

Share this post