اردیبهشت سال آینده اتصال زنجان به شبکه فیبر نوری به اتمام می‌رسد

اردیبهشت سال آینده اتصال زنجان به شبکه فیبر نوری به اتمام می‌رسد

میهن نیوز – معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار زنجان گفت: طرح اتصال استان به شبکه فیبر نوری هم اکنون در شهرهای زنجان، قیدار و خرمدره در حال انجام است و حداکثر تا اردیبهشت سال آینده به پایان خواهد رسید.

مرتضی شهامی در گفت و گو با خبرنگاران در خصوص توسعه اینترنت پر سرعت در استان، افزود: دولت سیزدهم بنا دارد اینترنت پرسرعت را برای ۲۱ میلیون خانه و ساختمان در کشور توسعه دهد.

وی اضافه کرد: این طرح در استان با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و یکی از اپراتورهای فعال این حوزه با فیبرکشی در سطح شهرها آغاز شده است.

این مسوول با بیان اینکه طبق برنامه ریزی انجام گرفته توسعه فیبر نوری در سایر شهرهای استان در دستور کار قرار گرفته است و کار اجرایی آنها نیز به زودی آغاز خواهد شد، اظهار داشت: مقرر شده این پروژه مهم تا اردیبهشت سال آینده در سطح استان به پایان برسد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار زنجان ادامه داد: با اجرای این طرح،‌ مردم استان می توانند از اینترنت پر سرعت در حد چند صد مگابیت بر ثانیه استفاده کنند که تحولی بسیار مهم در حوزه اینترنت پرسرعت و با کیفیت خواهد بود.

وی با بیان اینکه با توجه به حفاری های انجام گرفته مشکلاتی برای شهروندان به وجود آمده که از این بابت عذر خواهی می کنیم، اظهار داشت: حفاریهای این کار بسیار محدود است و با شیارهای کوچکی در حد ۱۰ سانتیمتر در سطح معابر اجرایی خواهد شد.

شهامی افزود: هرچند نهضت آسفالت ریزی در سطح شهر اجرا شده اما تلاش بر آن است حفاری ها خارج از این محدوده انجام بگیرد اما اگر در مسیرهایی مجبور به حفاری شدیم ترمیم با کیفیتی انجام خواهد شد.

وی ابراز امیدواری کرد: همه مردم، مسوولان و مدیران دستگاه های اجرایی به ویژه شهرداری ها در این طرح نقش آفرین باشند تا بتوان این پروژه را با سرعت و با کیفیت در سطح استان اجرا کرد.

شهامی

Share this post