اعلام نتایج انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در زنجان

اعلام نتایج انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در زنجان

آوای میهن نیوز – نتایج انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در حوزه های انتخابیه استان زنجان امروز شنبه اعلام شد.

رییس ستاد انتخابات استان زنجان روز امروز شنبه ۱۲ اسفند با حضور در جمع خبرنگاران ضمن قدردانی از حضور باشکوه و حماسی مردم در پای صندوق های رای و مشارکت سیاسی و تعیین سرنوشت و حمایت از نظام و انقلاب اظهار داشت: نتایج تا این لحظه طبق صورتجلسات شعب و سامانه جامع انتخابات اعلام می‌شود و آمار نهایی منوط به تنظیم صورتجلسات و تایید هیات نظارت استان است.

ابوالفضل رفیعی ابتدا در خصوص انتخابات مجلس خبرگان رهبری، افزود: رقابت بین ۲ کاندیدا بود که حجت الاسلام جواد جعفری با ۱۹۳ هزار و ۷۲۲ رای و کسب ۶۸.۸۸ درصد آرا توانست به عنوان منتخب مردم استان زنجان به مجلس خبرگان رهبری راه یابد.

وی در خصوص انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی استان زنجان،نیز گفت: از حوزه انتخابیه زنجان و طارم هنوز تعدادی از صندوق ها نهایی نشده است ولی تاکنون مصطفی طاهری با کسب ۴۴ هزار و ۹۲۶ رای ۲۷،۲۵ درصد آرا منتخب اول مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی هستند و همچنین نبی الله محمدی با ۲۶ هزار و ۷۸ رای و کسب ۱۵.۸۲ درصد آرا و محمد اسماعیلی با ۱۸ هزار و ۳۸۰ رای با ۱۱.۱۵ درصد آرا و ۲ نفر هستند که به مرحله دوم راه می یابند .

رفیعی افزود: از حوزه انتخابیه ابهر،‌خرمدره و سلطانیه منصور علیمردانی با ۲۳ هزار و ۸۶۴ رای و کسب ۳۱ درصد آرا به عنوان منتخب مردم به مجلس شورای اسلامی راه یافت و نفر دوم نیز سید جمال طاهری ۲۰ هزار و ۴۵۷ رای شامل ۲۶.۶ آرا را کسب کرد.

معاون سیاسی،‌امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان اضافه کرد: از حوزه انتخابیه ماهنشان و ایجرود نیز سیدجمال موسوی با ۲۰ هزار ۸۲۱رای و کسب ۵۲.۳۲ درصد مجموع آرا به عنوان منتخب مردم این حوزه است و امیر نظری نیز ۱۱ هزار و ۹۴۴ رای و ۳۰ درصد آرا را کسب کرد.

رفیعی اضافه کرد:‌ از حوزه انتخابیه خدابنده نیز هیچ یک از کاندیداها واجد راه یابی به مجلس شورای اسلامی نشدند و ۲ نفر با بالاترین رای به مرحله دوم راه می یابند که سعید رفیعی با ۱۵ هزار و ۹۴۹ و احمد بیگدلی با ۱۴ هزار و ۴۵۵ رای به مرحله دوم راه یافتند و هیچکسی ۲۰ درصد آرا را کسب نکرد.

وی در پایان گفت:شمارش آرا در زنجان همچنان ادامه دارد و نتایج نهایی اعلام خواهد شد.

Share this post