انتخاب افراد سیاسی برای شوراها و شهرداری ها مناسب نیست

انتخاب افراد سیاسی برای شوراها و شهرداری ها مناسب نیست

 

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی گفت: معتقدم انتخاب افراد سیاسی برای شوراها و شهرداری‌ها مناسب نیست چرا که این حوزه یک جایگاه تخصصی است و باید در آن فقط به خدمت به مردم پرداخت.

لطف الله سیاهکلی در نشست هم اندیشی شهرداران قزوین که در سالن مفاخر شهرداری قزوین برگزار شد افزود: ما هیچ گاه شورای سیاسی نباید داشته باشیم چون فرد سیاسی به کار شورا نمی‌آید و انتخاب افراد سیاسی برای شورا و شهرداری مناسب نیست، به عبارت دیگر شورا و شهرداری کار تخصصی می‌طلبد و نیازی به افراد سیاسی ندارد.

وی با بیان اینکه قزوین یک‌ شهر سیاسی نیست، بلکه سیاست زده شده است، گفت: یک‌ شهر سیاسی شهر قدرتمندی است اما سیاست زدگی از روی ضعف است و نمی‌تواند مشکلات را حل کند.

 سیاهکالی در ادامه با تاکید بر اینکه واحدهای اجراییات شهرداری ها باید حق و عدالت و انصاف را در نظر بگیرند،گفت: این روزها تیم اجرایی شهرداری با یک تکه کاغذ خیلی خشن برخورد می‌کند و اگر هم از آنها سوال کنید می‌گویند داریم قانون را اجرا می‌کنم، درحالی که اجرای قانون باید برای حق و عدالت باشد نه خود قانون که باید به آن توجه کرد.

وی بر کرامت انسانی در فرایند اجراییات شهرداری تاکید کرد و گفت: هنگامی که مامور شهرداری برای اجرای حکم تخریب مراجعه می‌کند و می‌بیند که یک خانواده زیر سقف قرار گرفته و قرار است سقف آن را خراب کنیم، اینجا باید کرامت انسانی را در نظر بگیرد.

سیاهکلی تصریح کرد: اینکه مدام بگوییم من مامور و معذور هستم، کلیدواژه‌ای است که در هیچ کجای دنیا پذیرفتنی نیست و مأمور نباید روی این کلمات تکیه کند، وقتی قرار است یک فرآیند تخریب به پرداخت جریمه ختم شود، پس می‌توان از خشونت پرهیز کرده و به جای ذبح قانون از روش‌هایی بهتری استفاده کرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بر خدمت محوری در سرلوحه کار شهرداران تاکید کرد و گفت: بین بافت تاریخی و میراث فرهنگی باید تفاوت قایل شد، اگر در دنیا خانه‌ای بافت تاریخی محسوب شد باید به مالک آن فرد هزینه بدهند که از این بافت نگهداری کند، قرار نیست خانه برخی از افراد را بافت تاریخی کنیم و اجازه ندهیم شخص به آن دست بزند و هیچ شهروندی نباید هزینه سیاست گذاری مدیران را بپردازد.

سیاهکلی سپس ادامه داد: شهرداری‌ در اعطای پروانه ساختمانی خیلی تعلل می‌کنند و این صدور از همان روز اول بدون فوت وقت باید تعیین تکلیف شود، بنابراین اگر شخصی بعد از ۶ ماه پروانه گرفت پس ایراد از شهرداری است و باعث می‌شود تا تکریم ارباب رجوع بی‌اهمیت تلقی شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در پایان از شهرداران خواست تا در هر منطقه که کاری انجام می‌دهند از مردم بخواهند که با مشورت و نظر دادن ایده‌های تازه‌ای را به کار بندند.

 

Share this post