کنترل بیش از ۹۵ درصد تبلیغات فیزیکی حِرفه پزشکی در استان زنجان

دکتر محرمی

کنترل بیش از ۹۵ درصد تبلیغات فیزیکی حِرفه پزشکی در استان زنجان

میهن نیوز: رئیس سازمان نظام پزشکی استان زنجان گفت : خوشبختانه تا کنون بیش از ۹۵ درصد  تبلیغات فیزیکی  حرفه پزشکی را در استان کنترل شده است .

دکتر محمد محرمی در حاشیه سمینار دوره آموزشی  استانداردهای تبلیغات، تابلو و مجوعه فرایند های  فنی نظارت، با اشاره به برگزاری این دوره به خبرنگاران گفت :  این دوره آموزشی به همت سازمان نظام پزشکی استان زنجان با حضور افرادی که درگیر تبلیغات حرفه پزشکی،استاندارد تابلو ها، مهر ها ، سر نسخه و قوانین نظارتی که عمدتا مترصد سازمان نظارت و فنی سازمان نظام پزشکی است برگزار شده است.

وی با بیان اینکه سخنران این دوره آموزشی آقای دکتر رهنما مدیر کل دفتر نظارت و ارزیابی سازمان نظام پزشکی کشور است بیان کرد : در این دوره آموزشی یک روزه از صنوف مختلف ، اداره صمت ،کارشناسان نظارت بر درمان ،اعضای کمیته تبلیغات، اداره کل فرهنگ و ارشاد،  پلیس فتا و سازمان زیباسازی شهرداری و… مشارکت داشتند.

رئیس نظام پزشکی استان زنجان با اشاره به  هدف  برگزاری این دوره گفت: قواعد و  ضوابط نظارتی و  انظباطی این حوزه در حرفه پزشکی  به صورت عموم نشر و رسانه ای شود به این دلیل جهت ساماندهی موارد که سره از ناسره تشخیص و تبلیغات درست و صحیح  شناسانده شود و تبلیغات غیر قانونی  شناسایی شود .

محرمی با بیان اینکه در استان زنجان بحث نظارت تبلیغات عمدتا به حوزه  سازمان نظام پزشکی است افزود : نظارت  بر درمان و مدیریت درمان نیز مسائل را رصد می‌کنند ولی ورود مستقیمی ندارند و به سازمان نظام پزشکی گزارش می‌دهند.

وی با بیان اینکه در چند ماه اخیر بخصوص در دوره هشتم هیات مدریت سازمان نظام پزشکی ورود خوبی در بحث تبلیغات رسانه ای داشته ایم افزود : در این راستا رسانه های مختلف رصد و همچنین بنر ، پمفلت و بروشور و تراکت ها  رصد شده است .

این مسئول با اشاره به اینکه تا حدودی توانسته ایم در فضای مجازی ورود کنیم بیان کرد: فضای مجازی و فضای رسانه ای غیر فیزیکی کار  بسیار زیادی برای انجام دادن دارد و باید بررسی ها و رایزنی هایی با پلیس فتا و اداره ارشاد اسلامی و صدا و سیما  صورت گیرد که در شرف انجام است .

محرمی خاطرنشان کرد: خوشبختانه توانستیم بالای ۹۵ درصد  تبلیغات فیزیکی  حرفه پزشکی را در استان در اختیار داشته باشیم و کنترل کنیم .

این دوره آموزشی با حضور ۴۰ نفر از شرکت کنندگان به صورت حضوری و ۲۵ نفر نیز به صورت کشوری به صورت مجازی شرکت داشتند و آموزش های لازم در خصوص قوانین طبابت، تببین دستورالعمل تبلیغات، سامانه تبلیغات ، آیین نامه ها و دستور العمل های حوزه نظارت و رفتار با تخلفات پزشکی و….را دیدند و به پرسش و پاسخ پرداختند.

Share this post