بازهم مسمومیت تعدادی از دانش آموزان زنجان

بازهم مسمومیت تعدادی از دانش آموزان زنجان

آوای میهن نیوز-مسمومیت یا استرس در مدرسه کوثر زنجان  بازهم دانش آموزان را راهی بیمارستان کرد.

به گزارش خبرنگار ما اطلاعات دقیقی از این موضوع در دست نیست اما مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان گفته است:حال عمومی دانش‌آموزان مدرسه کوثر، مساعد است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زنجان، نیز گفت: وضعیت عمومی دانش‌آموزانی که در اثر مسمومیت یا اضطراب ناشی از آن به بیمارستان‌های زنجان منتقل شده بودند، مناسب است و اکثر آنان مرخص شده‌اند.

حسن اسم‌خانی اظهار کرد: در پی مسمومیتی که در هنرستان دخترانه کوثر شهر زنجان اتفاق افتاد، تعدادی از دانش‌آموزان این مدرسه به مراکز درمانی استان منتقل شدند.

وی خاطرنشان کرد: بیشتر دانش‌آموزان بستری، با وضعیت مطلوب و پایدار مرخص شده‌اند و وضعیت عمومی مساعدی دارند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه علت این مسمومیت در دست بررسی است، تصریح کرد: مشکل عمده‌ی دانش‌آموزان بستری در مراکز درمانی، بار روانی و اضطراب ناشی از این حادثه بود.

 توجه به سلامت دانش آموزان از اولویت های آموزش و پرورش است.

اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان نیز گزارش داد، حوالی ساعت ۱۲ ظهر یکشنبه ۷ آبان ۱۴۰۲ گزارشی مبنی بر ایجاد مشکل در یکی از هنرستان های شهر زنجان به اداره کل آموزش و پرورش استان ارسال شد که تیم های ارزیاب بلافاصله در محل حاضر شدند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان در این باره گفت: بلافاصله بعد از دریافت گزارش توسط اداره کل آموزش و پرورش، تیم های ارزیاب در محل حاضر شده و به بررسی دقیق موارد و اتفاقات پرداختند. کمی بعد با تلاش عوامل حاضر در صحنه آرامش به محیط مدرسه بازگشت و فضا تحت کنترل کامل عوامل مدرسه قرار گرفت.

مدیر کل آموزش و پرورش در ادامه به تشریح وضعیت سلامتی دانش آموزان پرداخت و گفت: حال بیشتر دانش آموزان مساعد بود و نیازی به اقدامات پزشکی و درمانی نداشتند اما تعدادی از دانش آموزان به دلیل ایجاد هیجان بالا دچار استرس و ناراحتی شده بودند که در کوتاه ترین زمان به مراکز درمانی منتقل شدند.

وی در ادامه افزود: اغلب دانش آموزان پس از انجام معاینات درمانی سرپایی به دلیل نبود هیچگونه مشکل جسمی ترخیص شده و به منازل خود بازگشتند.

مدیر کل آموزش و پرورش در پایان سخنان خود گفت: علل و عوامل وقوع رخداد در حال بررسی است و نتایج به سمع و نظر مردم شریف استان خواهد رسید و در حال حاضر فرآیند آموزش در مدارس استان بدون کوچکترین مشکلی درحال پیگیری است.

Share this post