مشارکت اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه استان زنجان در پای صندوق های رای

مشارکت اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه استان زنجان در پای صندوق های رای

آوای میهن نیوز- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان  از مشارکت اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه استان زنجان در پای صندوق های رای خبر داد و گفت: رسانه‌های استان زنجان در فضای سالم انتخابات فعالیت می کنند. 

 اصغر حاج علی اکبری، در کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان زنجان با بیان اینکه انتخابات یک رویدا ملی اثر گذار است، گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان به فراخور وظایف و حس دین نسبت به کشور و شهدا دارد نسبت به تبیین دستاوردها و اهمیت انتخابات و مشارکت مردم در انتخابات برنامه هایی داشته است. 

وی از برگزاری جلسات تبیینی در بین قشرها و صنوف در ایام منتهی به انتخابات با همکاری دستگاه های حاکمیتی و حلقه های مردمی خبر داد و افزود: استاندار و مدیران دستگاه ها در سطح مساجد و محافل مردمی حاضر شدند و پاسخگوی سوالات و مشکلات مردم بودند که در این رویداد نقش کلیدی کانون های مساجد به جهت ارتباط با مردم را شاهد بودیم. 

حاج علی اکبری با اشاره به انتشار فراخوان جشنواره تولیدات رسانه ای”حماسه حضور” در دو بخش تخصصی و مردمی گفت: در محورهای اخلاق انتخاباتی، اهمیت انتخابات و مشارکت حداکثری در انتخابات، نقش جریان ها و انتخابات و ویژگی نمایندگان اصلح و رای اولی ها برگزار می شود. 

وی ادامه داد: در این فراخوان اهدافی همچون ترغیب اصحاب رسانه به تولید محتوای فاخر، ایجاد فضای انتخاباتی و کمک به مشارکت حداکثری دنبال می شود. در این جشنواره بخش شهروند خبرنگار نیز طراحی شده است.

به گفته مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، رویداد حضور با همکاری کانون های مساجد استان در قالب ارائه تجارب موفق و ایده های عملیاتی در قالب کلیپ های ۱۰۰ ثانیه ای برگزار می‌شود. 

حاج علی اکبری ادامه داد: صدور پیام از طریق چهره های فرهنگی هنری و دعوت از مردم برای انتخابات، اعلام شاخص های انتخاب اصلح در قالب کلیگ و عکس نوشته، تولید محتوا در قالب پیام از سران و مدیران اجرایی و چهره های ماندگار و در قید حیات با هشتک های ایران قوی و ایران سربلند از دیگر برنامه های این اداره در راستای شور انتخاباتی است. 

وی اضافه کرد: برپایی مناظرات انتخاباتی و مصاحبه های ویژه و نظرسنجی در بستر فضای مجازی و حضور اصحاب فرهنگ و هنر در شعبه اخذ رای به صورت نمادین و برگزاری جشن انتخابات با مشارکت با صدا و سیما در دانشگاه تحصیلات تکمیلی و پخش زنده در شبکه اشراق با هنرنمایی هنرمندان زنجان نیز برای این ایام پیش بینی شده است. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان از عزل رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خرمدره در پی تخلف انتخاباتی خبر داد و افزود: 

تخلفاتی از سوی رسانه ها در امر انتخابات گزارش شده است ولی بیشتر رسانه های ما در محیط سالم انتخابات فعالیت دارند.

Share this post