ثبت نام بیش از ۳۰ هزار دانش آموز در فعالیت های تابستانی زنجان

ثبت نام بیش از ۳۰ هزار دانش آموز در فعالیت های تابستانی زنجان

میهن نیوز- مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان در حاشیه برنامه‌های تابستانی با اشاره به اینکه ۵۷۴ پایگاه در سامانه ثبت شده است افزود: در زمان حاضر بیش از ۳۰ هزار نفر رشته در پایگاه ها، دانش آموز ثبت نام کرده اند و همچنین برای بیش از بیست هزار نفر اردوی یک روزه و دو روزه پیش بینی شده است.

علی اسماعیلی در گفتگو با خبرنگار میهن نیوز شعار برنامه‌های تابستانی را در سال ۱۴۰۲ (تربیت بدون توقف) اعلام کرد و افزود: اگرچه ظاهرا مدارس تعطیل شده اند اما در حقیقت روند تربیت حتی آموزش در تابستان با محوریت‌های متعدد برگزار می شود.

این مسوول تصریح کرد: کلاس‌های مختلف ورزشی ، اردوگاهی و فرهنگی از ۱۵ روز قبل آغاز شده و امروز هفتم تیر ماه به صورت نمادین فعالیت‌های تابستانی طی مراسمی با حضور مسوولان استانی آغاز خواهد شد.

او گفت: در این اردوگاه غرفه‌های متعددی جانمایی شده که نشانگر اجرای برنامه‌های مهارتی و حرفه‌ای برای دانش آموزان می‌باشد  و این فعالیت ها برای تمامی دانش آموزان از هفته اول تیر ماه آغاز شده ودر حال برگزاری است.

 مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان در ادامه با تاکید بر اینکه اردوگاه امام خمینی یکی از اردوگاه‌های ملی شناخته شده است اضافه کرد: وسعت اردوگاه از ۲ هکتار به ۲۲ هکتار رسیده و از بودجه سفر ریاست جمهوری به استان نیز خوابگاهی در حال احداث است که پیشرفت فیزیکی خوبی دارد .

اسماعیلی ادامه داد: سعی کرده‌ایم نه تنها در زنجان و سجاس رود بلکه در سایر بخش‌ها و شهرستان‌ها نیز اردوگاه‌های موقت داشته باشیم که در همین راستا برای اردوگاه خراسانلو در ابهر و خرمدره فضای اردوگاهی  را افزایش داده ایم  تا برنامه‌های تابستانی را با تمام ظرفیت برگزار کنیم.

 او تصریح کرد: تعامل خوبی بین دستگاه‌های فرهنگی از جمله ارشاد و سازمان تبلیغات اسلامی، ورزش و جوانان،  کانون‌های فرهنگی مساجد و بسیاری از ارگان‌هایی که در بحث فرهنگی دخیل هستند اتفاق افتاده که امیدواریم تابستان پرنشاطی را برای دانش آموزان فراهم نماییم.

مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان با تاکید بر اینکه امیدواریم بستری فراهم شود تا دانش آموزان عزیز جذب مراکز فرهنگی و ورزشی دیگری شوند افزود: این مشکل سال‌هاست گریبانگیر حوزه تربیتی، فرهنگی و آموزشی شده است که امیدواریم در راستای سیاست‌ها دولت سیزدهم مرتفع گردد.

 

به گفته اسماعیلی باید از خودگردانی مراکز فرهنگی و ورزشی جلوگیری شود تا دانش آموزان بهتر بتوانند از امکانات موجود به صورت رایگان استفاده نمایند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان تصریح کرد: آموزش و پرورش به تنهایی نمی تواند تمامی دانش آموزان را در فعالیت های فرهنگی و ورزشی تابستانی  جذب  نماید، لذا باید ارگانهای دیگر نیز در این خصوص کمک حال آموزش و پرورش باشند تا فرزندان این مرز و بوم بتوانند از امکانات فرهنگی و ورزشی در سایر ارگان ها به صورت رایگان  بهره مند گردند.

او با اشاره به اینکه از فعالیت‌های تابستانی  تمامی دانش آموزان  مقاطع تحصیلی می‌توانند استفاده کنند یادآور شد: دانش آموزان دختر و پسر از ابتدایی تا متوسطه دور دوم در این فعالیت‌ها حضور دارند و از برنامه‌های مختلف فرهنگی ورزشی مهارتی و برنامه‌های اردویی بنا به علایقشان استفاده می‌کنند. مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان ادامه داد: اردوهای خارج از استان نیز مختص مدارس دوره‌های متوسطه اجرا خواهد شد که با هماهنگی‌های لازم اردوی زیارت اولی‌ها برای مشهد نیز برنامه‌ریزی شده و همچنین شهرهای تفریحی و زیارتی دیگری نیز در برنامه‌ها گنجانده شده است.

Share this post