مدیران مدارس باید نظریه پرداز و عمل گرا باشند

مدیران مدارس باید نظریه پرداز و عمل گرا باشند

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان تاگید کرد:

مدیران مدارس باید نظریه پرداز و  عمل گرا باشند

جلسه بررسی آخرین وضعیت عملکرد ادارات آموزش و پرورش مناطق قطب یک استان زنجان با حضور مدیران ادارات آموزش و پرورش نواحی یک و دو زنجان, شهرستان ایجرود و منطقه زنجانرود در سالن جلسات غدیر برگزار شد.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان زنجان در ابتدای این جلسه که مدیر کل دستگاه تعلیم و تربیت و معاونین  اداره کل  نیز حضور داشتند، روسای ادارات مذکور به ارائه آخرین وضعیت فعالیتها و عملکرد ادارات آموزش و پرورش حوزه خود پرداختند. همچنین موانع و مشکلات موجود در امور آموزشی و پرورش را بیان نمودند.

در ادامه جلسه حسن مظفری مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان در سخنانی ضمن تقدیر از عملکرد این مناطق در بخش های مختلف آموزشی و پرورشی, بر استخراج آمار و اطلاعات دقیق از حوزه های مختلف خصوصا دانش آموزان فاقد دسترسی به اینترنت وتجهیزات لازم برای فعالیت در شبکه شاد به منظور پیگیری این موضوع و رفع نیازهای آنها از طریق دستگاه‌ها و نهادهای مربوطه پرداخته و برنامه ریزی برای شناسایی و جذب کمک های خیرین ,همچنین تشکیل اتاق فکر در ادارات برای بررسی مسائل آموزشی و پرورشی در دوران کرونا و پسا کرونا از لحاظ آسیب شناسی این بیماری در دانش آموزان و کمک به آنها تاکید کرد.

ارتباط نزدیک و تنگاتنگ روسای مناطق با مدیران مدارس, نظارت دقیق بر نحوه برگزاری کلاس های درسی از لحاظ محتوا های آموزشی و پرورشی, فعالسازی معاونین مناطق, تسلط اطلاعاتی و آماری روسای مناطق و معاونین اداره کل, همکاری در بحث بیماری کرونا با دستگاه‌های ذیربط, پیگیری موضوع تهیه تبلت یا گوشی دانش آموزی وتشکیل جلسه با فرمانداران وبخشداران در این خصوص, حفظ سلامت دانش آموزان, معلمان و مدیران مدارس, برنامه ریزی برای دانش آموزان پایه اول ابتدایی و بررسی روند کیفیت آموزشی آنها از جمله موارد مورد تاکید مدیر کل آموزش و پرورش استان بود.

وی همچنین وی با اشاره به نقش مدیران مهم مدیران مدارس اظهار داشت: مدیران مدارس, هم باید نظریه پرداز و هم عمل گرا باشند, همچنین در شبکه شاد عضویت قطعی داشته باشند و موضوعات آموزشی و پرورشی را به جد پیگیری نمایند.

مدیر کل دستگاه تعلیم و تربیت استان از روسای ادارات خواست سطح تعامل با نمایندگان مجلس را ارتقا بخشیده و با مدیران دستگاه های اجرایی همکاری و تعامل مطلوب داشته باشند, همچنین شورای آموزش و پرورش را جدی گرفته و از ظرفیت مهم  این شورا استفاده نمایند.

در این جلسه ,معاونین اداره کل نیز مطالب ومسائل مربوط به حوزه خود را که مرتبط با این ادارات بود بیان نمودند.

 

Share this post