درخواست اعضای خانه مطبوعات استان زنجان از مدیر کل ارشاد: اجرای صریح و صحیح اساسنامه خانه مطبوعات

درخواست اعضای خانه مطبوعات استان زنجان از مدیر کل ارشاد: اجرای صریح و صحیح اساسنامه خانه مطبوعات

آوای میهن نیوز: با توجه به نزدیکی انتخابات هیئت مدیره خانه مطبوعات استان زنجان تعدادی از اعضای این خانه طی نامه‌ای از مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان خواستار اجرای صریح و صحیح اساسنامه خانه مطبوعات شدند.

با توجه به اطلاع رسانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در خصوص عضوگیری خانه مطبوعات و ویرایش مشکلات به وجود آمده در پروفایل اعضا، مهلت ثبت نام و ویرایش تا پایان امروز ۱۳ آذر ماه ۱۴۰۲ به اعلام شده بود.
با توجه به عدم رعایت اساسنامه از سوی هیئت مدیره فعلی خانه مطبوعات استان زنجان و عدم برگزاری مجمع عمومی سالیانه تعدادی از اعضای این خانه طی نامه‌ای از مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستار رعایت قانون طبق اساسنامه خانه مطبوعات شدند.
در قسمتی از این نامه آمده است:
برگزاری مجمع عمومی خانه مطبوعات به صورت حضوری بر اساس فصل چهارم ماده ۱۶ اساسنامه خانه مطبوعات و رسانه‌های استان خواست اعضا می باشد.
همچنین با توجه به عدم گزارش دهی هیئت مدیره خانه مطبوعات استان از سال ۱۳۹۷ تاکنون و با استناد به بند ۴ ماده ۱۷ اساسنامه درخواست می‌گردد هیئت مدیره فعلی و بازرسان نسبت به ارائه گزارش‌ها و تراز مالی به اعضای خانه به صورت حضوری در مجمع عادی اقدام نمایند.
در قسمت دیگری از این نامه آمده است: اعضا  خواستار برگزاری انتخابات هیئت مدیره  خانه مطبوعات به صورت حضوری  و پالایش خبرنگاران طبق اساسنامه هستند .
پیش از این معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان از برگزاری انتخابات هیأت مدیره خانه مطبوعات استان زنجان خبرداده بود.
ایرانه حیدری از اصحاب رسانه خواست نسبت به مشارکت حداکثری در این انتخابات اقدام کنند.
وی گفت: بنا به دستورالعمل ابلاغی، مجمع‌ عمومی عادی خانه مطبوعات استان ۲۸ آذر با دستور انتخاب اعضای هیات مدیره و بازرسان برای سه سال در زنجان برگزار خواهد شد.
این مسوول ادامه داد: عضوگیری خانه  از ۱۴ تا ۲۸ آذر به صورت موقت‌ قطع می‌شود.
معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان درباره شرایط نامزدی افراد برای شرکت در انتخابات خانه مطبوعات طبق ماده ۴۴ اساسنامه خانه مطبوعات و رسانه‌های استان گفت: عضویت در خانه مطبوعات، داشتن حداقل ۲۵ سال سن، ارائه گواهی عدم سوءپیشینه و داشن حداقل پنج سال سابقه فعالیت مطبوعاتی با تایید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از جمله این شرایط است.

Share this post