در زمان حاضر ۱ هزار و ۸۰ پایانه فروش کالا برگ الکترونیکی در استان زنجان فعالیت می کنند

در زمان حاضر ۱ هزار و ۸۰ پایانه فروش کالا برگ الکترونیکی در استان زنجان فعالیت می کنند

میهن نیوز- مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه در زمان حاضر ۱ هزار و ۸۰ پایانه فروش کالا برگ الکترونیکی در استان فعالیت می کنند گفت: کالا برگ‌های فعال شده ۲ درصد تراکنش داشته است و تعداد مرجعه کنندگان به پایانه ها ۵ هزار۱۲۲ سرپرست خانوار بوده است .

به گزارش خبرنگار ما،  طیب جعفری  ظهر امروز( دوشنبه ۲۹ خرداد ماه) در نشست خبری با اصحاب رسانه  تاکید کرد: با در نظر گرفتن اجرای کالا برگ الکترونیکی در سطح کشور و پیگیری روند کار در استان  زنجان مشمولان این طرح در گام اول خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند.

او تصریح کرد: در استان زنجان تاکنون بیش از پنج هزار نفر از سرپرستان خانوار از طریق کالا برگ اقدام به خرید داشته و امیدواریم این طرح در استان  با استقبال مردم مواجه شود  و ۲ درصد تراکنش ثبت شده  نیز افزایش داشته باشد.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان زنجان  با اشاره به اینکه از ۳۴۲ هزار  ۶۸۵ خانوار یارانه‌بگیر در استان زنجان ۱ میلیون و ۱۹ هزارو ۶۱ نفر یارانه بگیر هستند افزود: از تعداد ۱۲۳ هزار و ۱۳۹ خانوار با جمعیت ۳۴۲ هزارو ۶۷۵ نفر در سه دهک اول قرار دارند.  

جعفری گفت: استفاده از کالا برگ الکترونیکی در استان اختیاری بوده و افراد می توانند یک ماه پیش از موعد پرداخت یارانه نقدی با حساب‌های متصل به یارانه اقدام به خرید از ۱۰ قلم کالا را داشته باشند.

وی افزود: ۱۰ قلم کالای اساسی مد نظر عبارتند از مرغ، تخم مرغ، پنیر، ماست، شیر، قند، شکر، ماکارونی، برنج و روغن است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان زنجان تصریح کرد: ارائه کالا برگ‌های الکترونیکی با توجه به تورمی که در سال گذشته اتفاق افتاده است زمینه سازی برای تقویت سبد غذایی خانوارها صورت گرفته است.

جعفری تاکید کرد: برای افزایش استقبال شهروندان برای خرید از طریق کالا برگ الکترونیکی در گام اول خانوارهای دهک اول تا سوم در صورت خرید اعتباری ۳۲۰ هزار تومان از ۴۰۰ هزار تومان به ازای هر نفر ۲۰ درصد معادل ۸۰ هزار تومان به یارانه افراد اضافه خواهد شد.

Share this post