رانندگان  با رعايت مقررات راهنمايي و رانندگي وسرعت مطمئنه در جاده ها تردد کنند

سرهنک عظیمی

رانندگان  با رعايت مقررات راهنمايي و رانندگي وسرعت مطمئنه در جاده ها تردد کنند

آوای میهن نیوز_رئیس پلیس راه استان از بارش برف در اکثر محورهای ارتباطی این استان و لغزندگی جاده ها خبر داد وگفت : رانندگان وسایل نقليه سبک و سنگين با رعايت مقررات راهنمايي و رانندگي وسرعت مطمئنه در جاده ها تردد کنند .

سرهنگ ” محمد علی عظیمی ” در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری آوای میهن نیوز ؛ با اشاره به بارش برف در محور های مواصلاتی استان ، بیان داشت : برابر آخرين گزارش های دريافتي از پاسگاه هاي پليس راه و تيم هاي گشتي اعزامي به محورهاي مواصلاتي، در حال حاضر در کليه محورهاي مواصلاتي استان بارش برف وجود دارد.

وی افزود: در پي اين بارشها سطع جاده ها لغزنده بوده و لازم است کليه رانندگان وسایل نقليه سبک و سنگين با رعايت قوانین راهنمایی و رانندگي با سرعت مطمئنه در جاده تردد کنند تا شاهد وقوع حوادث ناگوار ترافيکي نباشيم.

رئیس پلیس راه استان زنجان تصریح کرد: براي رانندگي در شرايط جوي نامساعد، قبل از بارش نزولات آسماني مي بايست پيش بيني هايي صورت گيرد تا از حوادث ترافيکي پيشگيري شود و علاوه بر آن رانندگي در جاده های لغزنده مهارت خاص خود را برای هدايت خودرو مي طلبد.

سرهنگ عظیمی تاکيد کرد: جاده هاي ارتباطي با توجه به بارش برف لغزنده هستند لذا مسافران که قصد تردد در جاده هاي کوهستاني را دارند قبل از حرکت از سالم بودن سيستم گرمايشي، برف پاک کن و لاستيک هاي خودرو اطمينان حاصل کرده و حتي الامکان مقداري ذخيره آب و مواد غذايي به همراه داشته باشند.

وی رعایت سرعت مطمئنه و احتیاط کامل را از مهم ترین عوامل موثر در کاهش حوادث رانندگی در شرایط لغزندگی جاده ها دانست و گفت: زمان بارش نزولات آسمانی اصطکاک لاستیک خودرو و جاده به شدت کاهش پیدا کرده و احتمال تصادف افزایش می یابد.

رئیس پلیس راه استان زنجان از وقوع دو تصادف در محورهای زنجان – میانه و قیدار – زرین رود خبر داد و گفت : در اثر برخورد سه دستگاه خودرو سواری و یک دستگاه تریلر کشنده در کیلومتر ۶۵ محور زنجان – میانه متاسفانه یک نفر به دلیل شدت جراحات وارده فوت نموده است .

سرهنگ عظیمی به تصادف محور قیدار نیز اشاره و تصریح کرد : در اثر برخورد دو دستگاه وانت نیسان و وانت پیکان در محور قیدار به زرین رود راننده وانت پیکان به دلیل شدت جراحات وارده فوت کرده است .

Share this post