روکش آسفالت ۷۰ درصد از آزاد راه زنجان به قزوین

 روکش آسفالت ۷۰ درصد از آزاد راه زنجان به قزوین

آوای میهن نیوز- مدیرکل رارهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان، روکش آسفالت آزادراه زنجان – قزوین را از اقدامات مهم سال جاری این اداره کل عنوان کرد و گفت: با توجه به روکش آسفالت ۶۰ تا ۷۰ درصدی آزادراه، همچنان شاهد تصادفات هستیم که در صورت افزایش تخلف، کارت هوشمند رانندگان باطل می‌شود.

جعفز قزوینیان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار آوای میهن نیوز، افزایش میزان سفر و تولید خودرو را از عوامل توسعه راه‌ها عنوان کرد و افزود: امروز شاهد توسعه زیرساخت راه‌های روستایی هستیم که این پیشرفت و رونق بیش از گذشته مشهود است.

وی اظهار داشت: هم اکنون بسیاری از روستاها از منظر امکانات و محورهای مواصلاتی، فاصله چندانی با مناطق شهری ندارند.

این مسوول، حوزه راه‌ها و محورهای مواصلاتی را از پیش‌نیازها و الزامات اساسی دستیابی به توسعه پایدار بیان کرد و گفت: به همین منظور یکی از دستاوردهای برجسته انقلاب اسلامی به حوزه راهسازی و گسترش محورهای مواصلاتی باز می‌گردد.

وی تصریح کرد: آسفالت بیش از چهار هزار کیلومتر از راه‌های روستایی استان و وجود ۲۰۰ کیلومتر آزادراه، نشان از رشد توسعه بعد از انقلاب دارد.

این مسوول به روند سرعت پیشرفت هوشمندسازی جاده‌ها اشاره کرد و گفت: هوشمندسازی جاده‌ها نقش موثری در افزایش بهره‌وری و کاهش تصادفات جاده‌ای دارد که در این راستا سازمان با شتاب بیشتری در حال حرکت است.

وی یادآور شد: هم اکنون با استفاده از دوربین‌های مداربسته آی تی اس ۵۰ درصد تخلفات ثبت و برای رسیدگی به کمیسیون‌های مربوطه ارجاع می‌شود.

قزوینیان به خدمات ارائه شده در جاده‌ها جهت کاهش تصادفات را یادآور و خاطر نشان کرد : ۱۵ دقیقه‌ استراحت به ازای ۲ ساعت رانندگی می‌تواند بسیاری از تصادفات جاده‌ای را کاهش دهد.

وی خاطرنشان کرد: بهترین محل برای توقف و استراحت، مجتمع‌های خدماتی رفاهی است که در زمان حاضر با ایجاد ۲۷ مجتمع خدماتی رفاهی در استان، این امکان برای رانندگان فراهم شده است.

Share this post