صدور بیش از ۴هزار و ۴۰۰ فقره سند مالکیت روستایی و شهری در سال جاری

صدور بیش از ۴هزار و ۴۰۰ فقره سند مالکیت روستایی و شهری در سال جاری

آوای میهن نیوز-مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه، بنیاد مسکن با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک در سال جاری توانسته ۴۴۳۵ فقره سند مالکیت برای واحدهای مسکونی روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت صادر کند، اظهار کرد: طبق برنامه ریزی به عمل آمده، مقرر شده بود که در سال جاری، ۴۴۰۰ فقره سند مالکیت در سطح استان زنجان صادر گردد که خوشبختانه این میزان در طول ۹ ماه تحقق یافت .

رضا خواجه ای ادامه د اد: تاکنون ۶۸۰۰ فقره پرونده به اداره ثبت اسناد و املاک جهت صدور سند مالکیت ارسال گردیده، که پیش بینی می شود تا پایان سال این میزان محقق شود ، که این امر نشانگر این است که نسبت به برنامه پیش بینی شده،رشد ۱۵۰ درصدی داشته ایم .

وی با بیان اینکه، مهاجرت معکوس روستائیان از شهرها به روستاها، افزایش بهای خانه های روستایی، ارائه تسهیلات بانکی به روستائیان، حل اختلافات آنها و روان سازی کوچه ها و معبرهای روستایی از دستاوردهای مهم این طرح است،تصریح کرد: سند دار کردن خانه های روستایی از مهاجرت روستائیان جلوگیری می کند.

مدیرکل بنیاد مسکن خاطر نشان کرد: اقدامات زیربنایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در راستای تثبیت مالکیت معنوی و قانونی اماکن روستایی انجام می‌شود و در همین راستا همکاری مناسبی با ثبت اسناد و املاک وجود دارد.

خواجه ای با بیان اینکه، تاکنون ۷۷۵۷۶فقره سند روستایی و ۸۸۹۵ فقره سند شهری در استان صادر شده که این مهم موجب برقراری عدالت اجتماعی شده است، یادآور شد: استان زنجان در زمینه صدور سند رتبه برتر کشوری را داراست به طوری که میانگین صدور سند برای واحدهای مسکونی روستایی در استان به میزان ۸۳/۷ درصد بوده ، در حالی که این میزان در سطح کشور ۶۶/۴ درصد است که در این زمینه استان زنجان بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.

Share this post