محدودیت پرداخت تسهیلات به دهیاری‌های زنجان برداشته شد

محدودیت پرداخت تسهیلات به دهیاری‌های زنجان برداشته شد

آوای میهن نیوز- – مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای اسلامی استانداری زنجان از افزایش سقف پرداخت تسهیلات به دهیاری‌های استان برای ایجاد درآمد پایدار خبر داد و گفت: پیش از این میزان تسهیلات پرداختی سه برابر بودجه سالانه هر دهیاری بود ولی اکنون این محدودیت برداشته شد.

وجیه الله بیگدلی در جمع خبرنگاران افزود: از ۶ ماهه دوم سال گذشته با همت بلند معاونت امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری کشور سقف تسهیلات برای دهیاری ها برداشته شده است و هر دهیاری در صورت آمادگی و با توجه به طرحی که دارد می تواند بدون محدودیت خاصی از تسهیلات کم بهره برخوردار شود.

وی ادامه داد: این تسهیلات در راستای ایجاد درآمد پایدار برای دهیاری ها در جهت افزایش سطح خدمت رسانی به روستاییان پرداخت می شود.

مدیرکل امور روستایی استانداری زنجان گفت: سال گذشته بالغ بر ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات کم بهره برای خرید ماشین آلات سبک و سنگین به دهیاری‌های استان اختصاص یافت و با این حرکت گام مهمی در تجهیز دهیاری‌ها به عنوان مجریان اصلی عمران روستایی در استان برداشته شد.

بیگدلی اظهار کرد: رشد اعتبارات و تجهیز دهیاری ها به ماشین آلات باعث شد حجم عملیات عمران روستایی در استان به طور قابل توجهی بالا برود و مناطق روستایی استان از این لحاظ به کارگاه عمرانی تبدیل شود.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای اسلامی استانداری زنجان با بیان اینکه با تاسیس دهیاری در ۵۲ روستای جدید طی فعالیت دولت سیزدهم، تعداد دهیاری‌های استان به ۷۰۹ مورد رسیده است، گفت همچنین ۶۲۵ دهیاری در استان ارتقا پیدا کرد که این موضوع در تخصیص اعتبار و ماشین آلات به دهیاری ها بسیار مهم است.

بر اساس نتایج سرشماری سال ۹۵، جمعیت روستایی استان زنجان بالغ بر ۳۴۶ هزار نفر است که این میزان ۳۷ درصد کل جمعیت استان را شامل می شود.

Share this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *