همه اعضای هیات علمی با هم برابر نیستند

همه اعضای هیات علمی با هم برابر نیستند

آوای میهن نیوز- وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر اینکه همه اعضای هیات علمی با هم برابر نیستند  گفت: ۶۰ پایه تشویقی برای اساتید دانشگاه‌ها در نظر گرفته شده است که به زودی ابلاغ می‌شود.

دکتر محمد علی زلفی گل  در جمع مسوولان دانشگاه زنجان بااشاره بر لزوم رعایت عدالت در پرداختها به اعضای هیات علمی دانشگاهها افزود: همه اعضای هیات علمی با هم برابر نیستند برخی تلاش بیشتری دارند که بر این اساس باید تشویق هایی برای آنها در نظر گرفته شود تا پرداختی ها عادلانه باشد.

وی با اشاره  به تقویت پایه های تشویقی اعضای هیات علمی کشوراظهار داشت: بر مبنای پایه های تشویقی پیش بینی شده، هر یک از اساتید می توانند سالانه علاوه بر دریافت ترفیع عادی خود، ۲ پایه تشویقی نیز اخذ کنند.

زلفی گل یادآورشد: اساتیدی که در شرکت های دانش بنیان فعال هستند ۱۰ پایه تشویقی می گیرند و برای کارهای فناورانه و تحقیقات کاربردی نیز ۱۰ پایه تشویقی در نظر گرفته شده است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اعمال پایه های تشویقی را گامی در جهت افزایش انگیزه فعالیت هرچه بیشتر اعضای هیات علمی دانشگاهها بیان کرد و گفت: در این بستر فراهم شده هر یک از اساتید پس از اخذ درجه استاد تمامی نیز انگیزه تلاش در این مسیر را تا پایان عمر خواهند داشت.

 وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به همراه رییس سازمان امور دانشجویان، روز دوشنبه وارد زنجان شد و مورد استقبال شماری از مسوولان استان قرار گرفت.

محمدعلی زلفی گل در بدو ورود به زنجان با حضور در مزار شهدای گمنام دانشگاه زنجان، به مقام شامخ این شهیدان ادای احترام کرد.

کلنگ زنی خوابگاه دانشجویی متاهلی، بهره برداری از خوابگاه ورقایی، بازدید از مجموعه های ورزشی و بهداری دانشگاه زنجان، بازدید از تصفیه خانه، افتتاح سایت تیراندازی اهداف پروازی، بازدید از مجتمع فناوری و مرکز نوآوری و فناوری کار مشترک و شرکت در جلسه ای با حضور مسوولان دانشگاه زنجان از جمله برنامه های پیش بینی شده برای سفر یک روزه زلفی گل به زنجان است.

۴۰ هزار دانشجو در دانشگاههای زنجان تحصیل می کنند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت: ظرفیت خوبی در راستای توسعه دانشگاههای استان وجود دارد، بطوری که ۲۳ واحد دانشگاهی در زنجان دایر است که حدود ۴۰ هزار دانشجو غیر از دانشجویان علوم‌پزشکی در این مراکز علمی مشغول به تحصیل هستند.

ابوالفضل رفیعی نیز در جلسه وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با مسوولان دانشگاه زنجان افزود: این استان به عنوان شهر شور و شعور حسینی شناخته شده، صبغه فرهنگی و تمدنی و به ویژه علمی دارد.

این مسوول با اشاره به ظرفیت استان در توسعه ظرفیت دانشگاهی اضافه کرد:  ظرفیت بالایی در توسعه ظرفیت دانشگاهی وجود دارد و با توجه به اینکه رهبری نیز حوزه دانش‌بنیان تاکید داشته، باید در این بخش کار شود و امید است متناسب با ظرفیت دانشگاه پیشرفت خوبی داشته باشیم و مجوزهای لازم با توجه به موقعیت و صبغه استان توسط وزیر علوم اخذ شود.

وی با بیان اینکه با توجه به خروجی دانشگاه‌های مختلف باید جذابیت برای ادامه تحصیل ارزان در داخل کشور ایجاد کنیم، گفت: اگر مجوز یک واحد بین‌الملل در استان زنجان صادر شود و کارهای مطالعاتی انجام گیرد، مناسب خواهد بود تا بتوانیم از ظرفیت آن استفاده لازم را داشته باشیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان ادامه داد: با توجه به اینکه شاهد فرسودگی و تبعات اجتماعی و فرهنگی که خوابگاههای خارج از دانشگاه دارند، پیشنهاد می‌شود، کمک شود تا دانشگاه‌ها خوابگاه‌ها را با استفاده از ظرفیت‌های مختلف در داخل دانشگاه‌ داشته باشند.

رفیعی در خصوص تغذیه دانشجویان، نیز  افزود: در کمیسیون دانشجویی برای امر سلف سرویس دغدغه‌ای بود و نارضایتی‌هایی به دلیل تفاوت خدمات وجود دارد که برای رفع مشکل می‌توان یک آشپزخانه مرکزی راه‌اندازی کرد تا از مجموعه داشته‌ها در بحث توزیع عادلانه غذا استفاده کنیم و غذایی در شأن دانشجو را در همه دانشگاهها داشته باشیم.

 مسوول دفتر نمایندگی رهبری در دانشگاه زنجان نیز در ادامه نشست گفت: زحمات زیادی کشیده شده و اتفاقات خیلی خوبی در حوزه‌های مختلف عمرانی، پژوهشی، فرهنگی و آموزشی در دانشگاه زنجان از ساخت‌وساز تا تامین امکانات رخ داده است اما آنچه که در ۸ سال گذشته انجام نشده و انتظار می رود وزارت علوم در حوزه مذهبی نگاه ویژه ای داشته باشد.

حجت‌الاسلام علی قره‌داغی با تاکید بر اینکه نگاه ویژه در مسائل مذهبی باید داشته باشیم افزود: نگاه مذهبی و اسلامی در ایرانیِ اسلامی باید غلبه داشته باشد.

وی با اشاره به کمبود بودجه در حوزه فرهنگی – مذهبی دانشگاه زنجان، خاطر نشان کرد: هم اکنون نیازمند بودجه‌ای برای ایجاد مجتمع فرهنگی مخصوص خواهران هستیم، زیرا مسجد دانشگاه نیز در فاصله زیادی از مراکز آموزش قرار دارد و رفت و آمد به آن مشکل است./ ایرنا

Share this post