واگذاری بازسازی واحدهای مسکونی شهری زلزله زده خوی به بنیاد مسکن زنجان

زلزله خوی

واگذاری بازسازی واحدهای مسکونی شهری زلزله زده خوی به بنیاد مسکن زنجان

آوای میهن نیوز – مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: بازسازی شهر زلزله زده خوی از سوی بنیاد مسکن کشور به استان زنجان واگذار شد و هم اکنون نیز ستاد بازسازی این بنیاد برای کاهش ترددها و رفاه حال مردم این مناطق آماده پاسخگویی است.

رضا خواجه ای در گفت و گو با خبرنگاران، به ابعاد گسترده زلزله اخیر در منطقه خوی آذربایجان غربی اشاره کرد و افزود: بر این اساس ستاد بازسازی بنیاد مسکن زنجان در شهر خوی مستقر شده و برای کمک به هموطنان آسیب دیده از زلزله شتافته است.

وی اضافه کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی که وظیفه بازسازی را برعهده دارد هم اکنون با نیروهای خود در منطقه برای امدادرسانی، برآورد میزان خسارت ها و تشکیل پرونده ساکنان زلزله زده در منطقه با اولویت بازسازی واحدهای مسکونی شهری مستقر شده است.

این مسوول ادامه داد: هم‌اکنون همکاران بنیاد مسکن برای تشکیل پرونده بازسازی و برآورد خسارت‌های وارده به واحدهای مسکونی در مناطق روستایی و شهری با اولویت بازسازی واحدهای مسکونی شهری ورود پیدا کرده اند و تشکیل و تکمیل پرونده در دست انجام است تا به فوریت عملیات بازسازی این واحدها آغاز شود.

وی اظهار کرد: همکاران بنیاد مسکن استان در منطقه مستقر بوده و نیروهایی این نهاد از استان های همجوار نیز برای امدادرسانی در منطقه حاضر هستند، که همزمان عملیات امدادرسانی و برآورد میزان خسارت‌ها در حال انجام است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان ادامه داد: هم اکنون چند تیم ارزیاب از کارشناسان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان به صورت سه نوبت در حال ارزیابی واحدهای مسکونی خسارت دیده هستند.

خواجه ای با اشاره به آغاز آواربرداری در مناطق زلزله زده شهرستان خوی گفت: مالکین واحدهای تخریب شده در شهرستان خوی، جهت صدور پروانه به شهرداری ها و دهیاری ها مراجعه خواهند کرد و با مدیریت زمان، تلاش می شود فرایند بازسازی تا چند ماه آینده خاتمه یابد.

 

خواجه ای

 

وی با تاکید بر اینکه، نیروهای فنی و ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین این نهاد آماده امداد رسانی در مناطق زلزله زده هستند، گفت: چهار دستگاه کمپرسی ۱۰ چرخ، یک دستگاه بیل مکانیکی، یک دستگاه لودر و یک دستگاه کمرشکن، به مناطق اعزام شده و در صورت اعلام نیاز، بنیاد مسکن استان زنجان، بلافاصله تیم‌های فنی و ماشین آلات بیشتری را در مناطق زلزله زده مستقر خواهدکرد.

خواجه ای، با بیان اینکه، خوشبختانه انسجام و همدلی مردم خوی بسیار به روند امدادرسانی کمک کرده است خاطرنشان کرد: با تمام توان در کنار مردم شهرستان خوی هستیم، که در این میان همدلی و انسجام تمامی نهادها و دستگاهها برای کاهش آلام مردم خوی، روند بازسازی، نوسازی و مقاوم سازی را تسریع خواهد کرد که در این راستا سعی بر این است که در کوتاه ترین زمان کار آواربرداری در این مناطق زلزله زده به پایان برسد و روند احداث واحدها آغاز شود.

* خبرنگار / ابراهیم فتحی

 

Share this post